Nekromanti Om du bara fick äga en enda rollspelsprodukt...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
WFRP ... nej ... Call of Cthulhu ... nej ... WFRP

Svårt. Men så här blir det:

Call of Cthulhu 2nd Edition. Ett enkelt system som passar mig alldeles utmärkt, stämningsfull text ... nä vänta ... WFRP 1st edition. Det blir nog den i alla fall.

Just det. WFRP 1st edition. Call of Cthulhu-känsla med fantasy. Fet regelbok med massor av stämning. Passar mig alldeles utmärkt.

Alltså. Call of Cthulhu 2nd Edition.

/Magnus

Organ

Out of time, out of mind
En sak som ställer till det för i alla fall mig är användandet av ordet "äga". Samlarråtta som jag är skulle jag då lägga till en aspekt till det hela som jag inte tror var intentionen med frågan från början. Men om man istället formulerar om det till "använda" så blir det lite (dock bara lite) lättare.

Även om jag uppskattar de flesta genrer så måste det i sådana fall bli ett fantasyspel. När jag kollar efter vilka det är jag har så är det flera spel som det skulle göra ont i hjärtat av att aldrig mer få spela. Det det skulle svida mest av är dock nog DragonQuest 2ed från 1981. Så det får bli mitt val.

Det überostiga omslaget gör det dessutom bara ännu coolare. :gremgrin:

/Anders

Bjorn

Hero
Eon III megaboxen

Om det räknas som "en produkt" skulle jag välja den nya Eon III megaboxen som innehåller både regler och mundanamodul plus diverse annat smått och gott.

Då får jag ju både ett av de bästa regelsystem som byggds och även en riktigt bra spelvärld.

/Bjorn

claes

Swordsman
Re: Om du bara fick äga en enda rollspelsprodukt..

Warhammer 40,000 Roleplay: Dark Heresy
för att det har allt - otroligt snyggt och riktigt superball värld.

Vicotnik

Den onde
Staff member
För min del skulle det nog bli Noir's regelbok, statlig utgåva så klart.

Hjalle

Swashbuckler
Jag tänkte svara Noir, men det är onödigt, eftersom jag gör vad jag vill med världen, och reglerna inte alls är så svåra att hålla i huvudet. I nuläget är dock Noir det enda som jag skulle kunna tänka mig att lägga ned tid på att spela, så... Öh, spelpaketet? Nej, jag vet inte.

-Hjalle, Hitta Nemo.

Johan K

Gammal & dryg
Då skulle jag ta DoDT.
För den har en sjukt trevligt värld. Dockk anske jag skulle meka lite med reglerna..

olaberg

Hero

En tjugosidig tärning. Den är så snygg och användbar.

Eller möjligen Rules Cyclopedia. Mest koncisa D&D-sammanställning någonsin.

dream

Hero

SerenityRPG - eftersom systemet är grymt koolt och världen, ja den är ju bara ännu koolate!

Pom

Swashbuckler

Jag sällar mig till D&D-Rules Cyclopedia-kören. Den koncisaste produkten i D&D-paradigmet med allt man behöver, vare sig man vaktar bondens lada eller rider drakar till strids på Astralplanet.

Dets tår ju mellan WFRP (1st ED) och D&D-Rules Cyclopedia.
Men jag tar nog den sistnämnda, men det är inte det lättaste valet.

/lasergreger - 2 månader kvar... bara 2 månader...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Ars, om ALLT annat i hyllan försvann så skulle kanske Kaisers komma igång med den där kampanjen som vi pratat om i flera år.

Miriam

Veteran

Drakar och Demoner expert, men inte vilket exemplar som helst utan det jag "ärvde" av min bror och vilket var min första kontakt med rollspel. Han hade haft det i tonåren och det var fullklottrat med en massa roliga (ja, tyckte jag då) kommentarer och husregler. Tyvärr lyckades jag bli av med det i en flytt (tillsammans med en massa andra böcker, hur lyckas man tappa bort en hel kartong :gremfrown: )

För sen finns ju det mesta på nätet numera så att ha böckerna fysiskt känns inte så viktigt och tärningen kan jag också slå på datorn om det nu är så :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen [ANT / OT]

Noterade att du reggade dig idag, och att detta var ditt första inlägg. Tillåt mig vara den förste att hälsa dig välkommen till rollspel.nu.

Nightowl

Champion
Bestiariet eller Abyssos till Gondica. För dem har jag varit med och gjort. Av rent egoboost-skäl.

Sedan kan jag spela och spelleda utan andra produkter än de som jag har i hjärnan, så det är inget problem.

Erik, fast det sista bryter antagligen mot andemeningen i din fråga

Brynolf

Dum fan

Det var ju ett väldigt Noir-hyllande här. Kanske dags att även Brynolf kollar upp det...