Nekromanti Om du fick ändra ett ögonblick i historien.

Rosen

Myrmidon
Re: Sphere (OT)

Det verkar som om jag är den ende som gillade filmen. Är det fel på mig?

Ja, men bara lite. (-:
Jag gillade den också; det är en finurlig och rätt så skruvad historia, även om slutet var lite väl antiklimaktiskt.

I efterskott kan jag förstås inte låta bli att se paralleller mellan den och 'Forbidden Planet', men det är en annan femma.

--
Åke

Krille

Super Moderator
Jag skulle stoppa grabben som uppfann tidsmaskinen innan han gjorde det. Sen skulle vi få en farfarsparadox som hette duga, speciellt om det var någon från framtiden som gav honom ritningarna.

G

Guest

Guest

Det var ju en nice film, blev endock besviken när jag såg den, blandade nämligen ihop titeln med den där när de släpper ner en boll genom ett gyro som hamnar i ett maskhål som jag aldrig kommer ihåg vad den heter typ.

Och ja det är fel på dig för du tror du är den enda... :gremtongue:

Selly

Level 5 Laser Lotus

”[…]den där när de släpper ner en boll genom ett gyro som hamnar i ett maskhål som jag aldrig kommer ihåg vad den heter typ.”

De gör nåt sånt i Contact, men det verkar ju vara en lustig film att blanda ihop med Sphere, så jag antar att det inte var den du tänkte på. :gremcrazy:

Selly

Level 5 Laser Lotus

”Så fort Sphere nämns så talar alla, till min stora förvåning, om hur mycket de ogillade den. Det verkar som om jag är den ende som gillade filmen. Är det fel på mig?”

Jag gillade den också (och nej, jag bryr mig inte om att två pers redan svarat). Slutsats: Det måste vara alla andra det är fel på. ¬.¬