Re: Lajvförakt OT
Så du definierar dig själv med att konstant vara tvärtemot vad majoriteten är?
Njaä, men när tillräckligt många tycker en sak så uppstår alltid någon form av galen masshypnos där folk håller med utan att överhuvudtaget tänka sig för. Människor har en galen drift till att hela tiden bli
bekräftade av varandra, och oftast så leder det till att alla börjar bete sig som fårskallar. Jag definierar mig själv med att försöka vara något annat än en fårskalle.
Och jag tror att en person som inte är en fårskalle kommer att kunna tycka om allting som går att tycka om. Hela grejen med att "ha åsikter" är ytterligare bara ett utslag av fårskallementalitet.
Lajv är ju egentligen okej. Det borde ju vem som helst fatta.
Men jag är ändå lite av en fårskalle själv. Jag hatar nämligen solsken, äventyrsresor, akademiker, människor som skrattar och klappar sig själva på knäna när de ser på bio, risifrutti, The Grind, självgoda ungmoderater, snubbar som har helt åt helvete fel om något och ändå vägrar ge sig hur mycket man än motbevisar dem, tanter som ser ut som pirajhor och tittar med sura blickar på folk som skrattar på tunnelbanan, folk som frågar "ska du inte äta upp oliverna?", kakor med russin, namedroppare, danskar som är helt röda i ansiktet och gapflabbar åt sina egna skämt, studentikosa personer (typ, unga fjantar som röker pipa), alla som inte kan svara rakt på enkla frågor, alla som är indignerade över skitsaker, chokladkärringar, 7-Elevenpersonal som känner igen en och vet vad man brukar köpa, trettioplussare som försöker vara häftiga och prata ungdomsjargong (när man är mer än trettio borde det vara förbjudet att säga "fett", "parra" eller "softa"), alla som ifrågasätter att man inte röstar, och som gör det med fullständigt idiotiska argument (alla som säger "ja, men om ingen skulle rösta, hur skulle det gå då, tror du?" eller "om man inte röstar så får man inte klaga!" är så dumma att de inte borde få rösta överhuvudtaget), lightprodukter, personer som missbrukar pronomen och sedan blir sura för att man inte förstår vad de menar, personer som när de får frågan "hur menar du?" repeterar vad de just har sagt, alla som tycker det är roligt i medelhavet, yoghurtprodukter, den nya "vuxenattityden" på glass, naturgodis, nöjesjournalister utan humor, Alexander Bard... osv.
Så lite personlighet har jag ändå.
Överraska oss och kom ut ur neggogarderoben och förklara dig själv Hello Kitty-fanboy!
De är okej, fast jag kan kanske få lite credpoäng för att jag är en pokemon-fanboy? Jag menar, jag köpte ändå en extra gameboy och en linkkabel bara för att kunna byta pokemon med mig själv (nej, jag har ingen kompis som äger en gameboy och ingen att spela med).
Men lite OT är det här väl ändå?