Det är jag. Men jag är inte Ymir.Jag trodde du var med i Ymirs spelgrupp.
Ymir?Vem är det då jag blandar ihop dig med?
Nja, jag ville få fram arr jag inte är det i den utsträckningen att det mina medspelare klassar mig som det, och vice versa. I andra spelgrupper skulle jag säkert kunna stämplas som kobold eller pretto, med det är inte relevant, eftersom jag inte spelar med dem. Ingen mening med att jämföra sig med dem då. No?Men vad jag menade med mitt svar till pendragon var just det här att vi är så livrädda för att se oss själva som någonting dåligt. "Jag är inte pretto, kobold, eller det och det, utan jag spelar bra", typ. Inte "roll" och inte "spel" utan jag spelar "rollspel" som har båda delarna. Vi försöker hela tiden helgardera oss, vi är så livrädda för att peka på våra egna brister.
Jämför man sig inte med de som finns på forumet om man nu är van vid att byta åsikter med dem? Jag ser mig själv exempelvis som en rätt erfaren spelledare, även om jag spelat precis lika länge som alla i min spelgrupp. Vem gör jag jämförelsen med? Jo, med andra rollspelare, inte bara med dem i min spelgrupp, alltså.I andra spelgrupper skulle jag säkert kunna stämplas som kobold eller pretto, med det är inte relevant, eftersom jag inte spelar med dem.
Jo, men jämföra spelstil går knappt. Erfarenhet är en sak (och där kan jag vinna en del kukmätningar ) eftersom man kan harkla fram siffror. Sen kan man ju gå in på vad erfarenhet faktiskt betyder (inte nödvändigtvis ett smack).Jämför man sig inte med de som finns på forumet om man nu är van vid att byta åsikter med dem? Jag ser mig själv exempelvis som en rätt erfaren spelledare, även om jag spelat precis lika länge som alla i min spelgrupp. Vem gör jag jämförelsen med? Jo, med andra rollspelare, inte bara med dem i min spelgrupp, alltså.
Jag håller inte alls med, snarare håller jag dem för att vara synonyma. Hur motiverar du det?Jag tror du snackar om elitister.
Vilket naturligtvis inte är samma sak som pretton.
Excellent. As you well know from such incidents as the Bob Debacle, it is my purpose in life to ruin your existence through insidious application of fabulosityFan, Feliath! Du ger mig huvudvärk!
Nu ger du mig huvudvärk Det kan bero på att jag är extremt trött, men jag begriper överhuvudtaget inte hur ditt argument hänger ihop. Can we chalk this one up to differences in subjective taste, or do I have to come back and school you again tomorrow?Pretentiositet blah blah verkligheten. Blah blah samma sak.
"Facit" är ett svin vars syfte i livet är anmärkningsvärt likt mitt eget med undantaget att det är jag och inte du som är måltavlanSka man tro facit så var ju begreppsförvirringen en del av poängen med alternativet, i alla fall.
Äsch, D20 är som flugpapper mot kobolderna vi ändå vill hålla borta från våra favoritspel. Du vill väl inte att en hop D&D-töntar ska invadera din spelgrupp?Jag skulle vilja ha alternativen "Något annat" (det är väl för kontroversiellt att uttryckligen skriva d20) och "All of the above" också. Är det försent att lägga till dem?
Tyvärr har den redan blivit invaderad av en hop D&D-töntar. Kanske ska prova med riktigt flugpapper?Äsch, D20 är som flugpapper mot kobolderna vi ändå vill hålla borta från våra favoritspel. Du vill väl inte att en hop D&D-töntar ska invadera din spelgrupp?