Jag skulle gärna ägna mig år en variant på något jag faktiskt redan gör, om än bara under semestern.
Jag brukar nämligen åka som volontär på paleontologiska utgrävningar i Montana i USA. Fantastiskt roligt att delta i fältarbetet - och emellanåt vara den som gräver upp något intressant (ett av sex mer fullständiga skelett av primitiva däggdjur från kritaperioden som hittats i USA, har hittats av mig) men helt utan att behöva ägna resten av året att oroa sig för nästa års anslag, rätta tentor eller ta hand om den mödosamma delen med att konservera fynden.
Det skulle jag vilja utvidga till alla mina (rätt så spretiga) intressen och hobbies, och åka från världsdel till världsdel, "dutta" i olika spännande saker eller besöka intressanta aktiviteter - inom arkeologi, historia, medicin/biologi osv - för att sen dra vidare...
Om det nu skulle krävas någon slags "motprestation" för allt detta, så skulle jag så klart kunna tänka mig att leva detta lyxliv som del av en ständigt pågående teve-serie, "Ulf åker jorden runt och göra coola, nördiga saker"...