Nekromanti Om du fick plocka 3 magiska pryttlar ??

Johan K

Gammal & dryg
Så är det , just DU har fått channsen at får plocka 3 magiska/häftiga pryttlar från valfri changer när det gäller rollspel. Vila blir det ??

Jag skulle nog vilja ha en bag of holding(eller vad det nu heter från D&D, där man kan stoppa i hur mycket-som-hellst-i-en-påse-grehen), Überringen från Sagan om ringen samt ett lasersväd från SW.
Hade jag dessa ting så hade jag iaf varit nöjd... :gremgrin:

Gastono

Hero
Hmm, ett lasersvärd ligger nära till hands här med...
Och ringen med faktiskt.
Jag skulle avsluta med, jaaa, jag vet inte. Kanske en artifakt som helar smärta från Eon? (alltid bra att ha)

Rising

Vila i frid
Jag skulle välja Green Lanterns gröna ring (Guy Gardner är min gröna lykt-favvo. Han är liksom lite som en själv), en sådan där fiol som näcken och djävulen har i vissa folksagor; de som gör att alla blir helt sexorgienakenbadarbukkakecrazy när man spelar på dem, och en wand of polymorph. När jag gökat med alla snygga brudar och spöat alla mopsiga snubbar - då tror jag nämligen att man kan behöva lite spänning. Så då zappar jag mig själv och ser vad det blir. Förhoppningsvis blir det något som i alla fall kan hålla i en stav om jag skulle vara missnöjd och vilja kunna zappa mig en gång till.

/Rising
som skrev högskoleprovet idag, och det gick ganska skräpigt. Det fanns en fråga som var riktigt rolig, dock; när man skulle pricka in förklaringen på en "Kioskvältare" så var ett av alternativen "En liten grävmaskin". Det var ju riktigt fyndigt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Flygande matta, osynlighetsring och guldbyxor

Jag vill ha:

- En flygande matta för att det är tufft att flyga. Det vore mer användbart att ha en pryl som gör att jag kan flyga själv (som man gör i flygdrömmar) men en flygande matta är mycket, mycket ballare.

- En osynlighetsring. Vem har inte velat gå omkring osynlig och spionera på folk (dvs. nakna brudar)?

- Ett par guldbyxor, dvs. ett par byxor där det alltid ligger en fräsch, prasslande sedel i fickan närhelst man behöver en. Så är ens ekonomiska problem ur världen (och i stället ersatta med snokande skattmasar som undrar hur man taxerar ett par byxor).

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Knådar min hjärna....

Ett par guldbyxor, dvs. ett par byxor där det alltid ligger en fräsch, prasslande sedel i fickan närhelst man behöver en.
Awwww, nu får jag ruskiga flashbacks här... :gremgrin:
Vilken histora/saga/liknada grej är det att hämta pengar från sina byxor.... :gremconfused:

/ Johan K, som är ute på osäker mark här.... :gremblush:

G

Guest

Guest
Guldbyxor lät onekligen intressant, men hellre i plånboksform då ett par sådana byxor skulle bli rätt snuskiga för man skulle aldrig vilja ta av dem.
Fiolen lät ioförisg intressant men till skillnad från rising är jag mer intresserad av monogama otvingade förhållanden så jag avstår det.
Sist men inte minst skulle jag vilja vara social elit från neotech 2
för då har man mycket makt, fan också då är ju inte plånboken magisk längre äh de får vara så.

Ja så jag har ett val typ och det är inte ett ting men så utfaller mina val om inte... Monolitimplantat för att kunna hålla på i timtal, det vore nog något för rising också men han vet det nog inte än :p

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Knådar min hjärna....

Guldbyxorna är hämtade från Max Lundgrens klassiker "Pojken med guldbyxorna".

Alla mina exempel var från litteraturen (Ture Sventon, Bilbo resp. Pojken med guldbyxorna), inte från rollspelen, fast det finns ju inget som hindrar att man sätter spelvärden på företeelserna.

Dewil

hraufnir

Swordsman
Fan åxå... vad skall man nu välja?

Jag är nog böjd att Säga Bag-of-Holding jag med... fan vad skönt när man skall på lajv och packa ner ALLT i samma grejj...

Den där guldbörsen som Zorbeltuss snackar om verkar inte helt fel heller. Och jag är bra på att snacka skit så jag tror nog minsann att mina skattmasar aldrig får märka det!

Nu var ju sista. En osynlighetsring, en bukakke-fiol eller en "lightsaber"? Fan jag får leva på min guldbörs och Bag-of-Holding ett tag och bestämma mig senare...

Fast iofs... jag kanske tar Tom Bombadills fruga =)

magoo

Hero
1. En osynlighetsring.

2. Ett wand of many items - motsvarigheten till en Swiss army knife fast med inbyggd kanot, tält, cykel, TV, VISA-kort eller vad man för tillfället behöver.

3. Ett wand of magic missile - jag vill inte döda någon men gärna ge dem en rejäl kyss när jag är missnöjd.

/Magoo, vill just nu ha en barnvaktsrobot från Mutant.

Rickard

Urverk speldesign
Toothbrush of cleaning.. Räcker med att nudda på en yta så blir den ren och bakteriefri.. Då slipper jag spendera så mycket tid på att städa, diska och borsta tänderna..

Hula-hoop of teleportation.. Så jag inte behöver våndas för att resa till folk och konvent.. Så istället för "Fan, jag önskar jag bodde [någonstans], för då skulle jag kunna komma över" så använder jag min teleporteringsmojäng och drar dit..

/Han som gärna hade haft ett fickur med tre inställningar; långsam, normal och fort och som reglerade tiden där sakta gjorde att tiden gick långsammare (längre sömn, längre studietid, förlängda umgängeskvällar eller kärleksmöten) och fort så gick tiden mycket fortare (används till föreläsningar, väntetider och annat tråkigt)

Nightowl

Champion
Jag skulle vilja ha anden i lampan, men jag skulle bara använda honom till att göra hushållsgöromål och förfalska min namnteckning på dokument på jobbet.

Sedan vill jag kunna byta skepnad, det måste väl gå att ploppa in i en magisk ring eller nåt.

Slutligen vill jag ha en magisk bumerang som alltid återvänder till min hand och träffar allt jag kastar på och gör precis så mycket skada som jag vill, och så ska den låta som en didgeridoo när den flyger iväg.

Erik

Rävnos

Warrior
Vad jag hellst hade velat ha :)

<ul type="square">
[*] ett magiskt fickur som stannar tiden och alltså ger mig tiden att göra allting jag inte hinner med på dygnets 24 timmar, dock hade jag totalt missbrukat denna för diverse olagliga saker och omoraliska skämt.

[*] Ett Visa kort som aldrig får slut på pengar.

[*] En silverring som gör mig otroligt attraktiv och som ger mig förmågan att ändra mitt utseende efter vilja.

Som reserv har jag också:

[*] En magisk konservburk som innehåller vilken mat jag än är sugen på. Och som försluter sig själv och placerar sig i mitt kylskåp varje kväll.

[/list]

\Marcus som verkligen vill ha de där sakerna

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tidsstopparklockan!

ett magiskt fickur som stannar tiden och alltså ger mig tiden att göra allting jag inte hinner med på dygnets 24 timmar, dock hade jag totalt missbrukat denna för diverse olagliga saker och omoraliska skämt.
Ah! Den favoriten hade jag totalt glömt! Knattarna hade en sån i ett gammalt avsnitt av "Ankliv", och jisses vad jag fantiserade om den prylen... (Nej, jag fantiserade INTE om lagliga och moraliska saker!)

Dewil

Rosen

Myrmidon
Den frågan besvarade jag redan som liten grabb - fast då var pryttlarna inte magiska utan små hi-tech contraptions á la Oppfinnar-Jocke. Tre favoriter var

* Omärklighetsbox. En liten låda i behändigt pocketformat med en knapp på, som gör en obemärkt (som osynlig, fast bättre) när man aktiverar den. Att bruka i tjejernas omklädningsrum o dyl, förstås.
* Hunkpiller. I princip medicin mot töntighet - när man äter ett så blir man lite större och starkare, snyggare, och framstår som coolare. Tjejerna tindrar med ögonen och killarna törs inte mucka med en.
* Privat UFO. Metalldiskus, knappt 2 meter i diameter, med glaskupol, säte och styrspak. Behändig när man är allmänt less och känner för att åka nånstans, typ Saturnus månar.

--
Åke, som ev skulle kunna nöja sig med Stålfemmans bär också.

Hunk

Hero
* Hunkpiller. I princip medicin mot töntighet - när man äter ett så blir man lite större och starkare, snyggare, och framstår som coolare. Tjejerna tindrar med ögonen och killarna törs inte mucka med en.
Det har jag redan käkat!