Nekromanti Om du kunde resa till valfri fiktiv värld...

Nightowl

Champion
Och jag undanbeder mig kommentarer av typen "ingen alls för jag skulle bara vara en mook som blir dödad i episod ett". Eftersom vi fantiserar förutsätter vi att du kan undvika sådana dumheter.

Själv vill jag just nu möta Nalle Puh på riktigt. Mumindalen vore också ganska ball att besöka. Mer vuxna fiktioner får vänta ett tag, sedan skulle jag besöka platser där man kunde studera imponerande monument, som Gondor, Coruscant och månen under Silver Millenium. Sedan får vi se, men det vore kul att kolla in några superhjältevärldar och ta bilder av kändisarna.

Erik, sedan kommer vi till trandismensionell sexturism!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Mars som den beskrivs i Heinlein-novellen "Green Hills of Earth" -- As Time and Space comes back to bend this star-specked scene... -- eller i Space 1889.

Västra Midgård

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
The Culture

Iain M Banks sf-värld The Culture verkar vara ett trevligt ställe: man lever flera hundra år, det är så tokigt liberalt att det nästan är löjligt och folk roar sig med partyn, extremsporter, spel och sex eftersom de i de flesta fall inte behöver jobba. Jag tycker i alla fall att det låter trevligt.

/tobias

Krille

Super Moderator
Just nu är jag lite insnöad på Doctor Who, så det vore kul att bli Doktorns assistent i en säsong eller så.

Skivvärlden hade varit skoj att besöka. Och eftersom de tydligen kan besöka oss så kan väl vi besöka dem.

Bara för att vara verkligt förutsägbar så skulle jag vilja träffa Tuva på riktigt, så vi säger väl Västmark också.

Slutligen, vilken värld som helst, bara man kan ha sex i nollgravitation.

chrull

Stockholm Kartell
Pokemonvärlden. Kom igen, jag vill också glida runt i öknen på en enhjulad hybrid-svävarmotorcykel i snygga solglasögon, besöka caféer som är byggda i övergivna tåg och när som helst kunna plocka fram ett fluffigt litet husdjur ur en rolig boll. Dessutom är deras nyhetssändningar mycket tuffare än våra.

Underlandet jag vill sitta på en stor svamp och prata poesi och filosofi med en tusenfoting medans vi delar på en pipa.

framtidens usa som presenteras i snow crash. en såndär bräda bara måste jag ha.

crimson skies. i rest my case.

chrull - stealth ninja pirates!

ro83rt

Swordsman
Till Bamses värld tror jag. Alla verkar ha det så bra och om de inte har det bra så brukar det ändå alltid ordna sig. Man får bo i i häftiga hus och jobba när man har lust. Bamse verkar ju bara jobba i skogen när andan faller på. Sedan finns det ju trollkungar, häxor, rymdvarelser, drakar, sjörövare, cowboys, indianhövdingar och allt annat som är tufft. Alla tjejer som man blir kär i bli kära tillbaka. Alla kompisar har t.ex. picnic och spelar fotboll dagarna i ända. Dessutom får man köra bil i skogen, och det fungerar.

Sodivra

Champion
Staden!

Staden, Staden, Staden :zeppelinare: !!

Jag skulle vilja spatsera och utforska, och samla material till rollspelsproduktionerna här i verkligheten. (Och då skulle det verkligen skrivas in-game första person!) Sen träffa alla softa stadsbor. (Är det okej att skriva in en tjej i Staden enbart för att själv kunna uppvakta henne, eller är det för obalanserat? Vi hade faktiskt en sån diskussion igår, jag och Kalle. :gremtongue:)

Slutligen skulle jag definitivt lära mig grändmagi. Inget mer joggande i Flogsta när man kan jogga i Beijing, Alexandria eller New York!

Hjalle

Swashbuckler
Skivvärlden, Mumindalen, Fylke, Isengård, drakarnas rådslag i Drömriket i Eon, planeten Mars i vad-heter-den-den-häringa-boken-som-skrevs-innan-första-månfärden-med-hrossen-och-grejer, Cadillac City... I den ordningen ordningen.

-Hjalle, älskar Terry Pratchett och Tove Jansson.

Pom

Swashbuckler
Den heter [ANT]

Out of the Silent Planet (Utflykt från tyst planet på svediska).

Qul. Inte alla har läst den nuförtiden.

Jaggernaut

Hero
sedan skulle jag besöka platser där man kunde studera imponerande monument, som Gondor, Coruscant och månen under Silver Millenium

Coruscant skulle jag också vilja besöka.

Sedan besöka världen som 'A Tale of the Malazan Book of the Fallen' utspelar sig i.

Givetvis skulle jag också vilja avlägga ett besök i Mundana.

/Jaggernaut har reseplaner.

Rosen

Myrmidon
Först ett par lagom självcentrerade:
* Birger Barbarens värld. För att smaka på ölet, spana in brudarna och höra efter hur det egentligen låter när de pratar...
* Khelataar. Ba' som turist. Och för att se hur pass väl jag klarar språket.

Och för forms skull:
* Imperiet i Asimovs Stiftelse-romaner. Ett galax-omspännande rike med hyperrymdskepp och såndärn mystisk atomkraft, men som inte har lyckats uppfinna miniräknare... Jag skulle fönstershoppa hela dagarna bara för att kolla in deras prylar.

--
Åke

Balderk

Swashbuckler
Jag skulle nog åka till New Crobuzon från China Miévilles Perdido Street Station mfl.
Den staden är så stor och skitig att jag inte blir klok, men samtidigt verkligen hur häftig som helst. Där kan man verkligen hitta allt.

Sedan skulle det ju inte vara helt fel att åka till staden i transmetropolitan, den heter väl The City om jag inte minns fel. Av ungefär samma anledningar faktiskt... förutom att den känns mer framtid.

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
Då skulle jag vilja åka till Trudvang & se hur det är där... Om det är precis så som jag tänker mig..
Sedan så kan jag mycket väl åxå åka & hälsa på Kalle Anka i Ankeborg. det vore åxå välldig kul får jag säga.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Den heter [ANT]

Juuuuuuuuuste....... *skalla kylskåpet*

(Jag gör så ibland, istället för att slå mig för pannan)

magoo

Hero
Jag vill åka mellan de olika världarna i den första Narnia-boken Min morbror trollkarlen. Eller så vill jag bo på Jules Vernes hemlighetsfulla ö, utan vulkanutbrott. Mitt sista alternativ är på molnen hos Puckli i Dr Snuggles :gremlaugh:

Lambi

Swordsman
Vad ska du göra i Yu-Shan? [OT]

För det är väl himlen? Där bor Gudarna and da homeboys ju!

För övrigt så lär lejonen där äta upp dig för du har inte mediterat mer än max 50 år sammanlagt tror jag :gremgrin:

För dom som inte hängde med så är det Exalted-humor på "högsta" nivå.

Selly

Level 5 Laser Lotus
An easy choice.

London Below, från Neverwhere (av Neil Gaiman). Det stället är lagom flummigt och mysmystiskt. Alternativt någon annan City Below, men man undrar hur kul Stockholmsvarianten kan vara... ¬_¬

Ulfgeir

Swashbuckler
Finns ju så många skoj ställen att besöka..

London Below som redan nämts är ju intressant. Så länge man slipper få Mr Croup och Mr Vandemar efter sig... =^_^=

Barsoom vore intressant. Försöka ragga upp Dejah Thoris.

Narnia är ju intressant. Fast vilken tidsålder vet jag inte riktigt. Antingen då när Kung Caspian seglar iväg med skeppet Gryningen eller så runt tiden för Häxan och Lejonet.

Vart mer, Jo Ankh-Morporkh. Man måste ju bara ta vägen förbi universitetet.

/Ulfgeir