Nekromanti Om du kunde resa till valfri fiktiv värld...

Nightowl

Champion
Tjaaa... Tekumel är en jefligt cool plats, men eftersom jag har fel utseende för den världen...
TWAAAT! Utvisad for att inte ha last inlagget! :gremmad: Eftersom du anda bara fantiserar kan du fantisera en situation dar tsolyani inte satter dig i bur ocksa. :gremgrin:

Erik, den gubben gar inte

Storuggla

Champion
"TWAAAT! Utvisad for att inte ha last inlagget!"

Jag läste det, men det sög så jag sket i det :gremtongue:

"Eftersom du anda bara fantiserar kan du fantisera en situation dar tsolyani inte satter dig i bur ocksa."

Tjaaaaaa... hmmm... de kanske skulle sätta på mig ett bronshalsband och visa upp mig som kuriosa på fester? Inte en bur med galler men ändock? Tekumel är svårt. Hornblower är enklare.

Storuggla, äggfrukost till lunch

walium

Ganska töntig, faktiskt
Skivvärlden hade nog passat mig utmärkt. Antingen hade jag väl varit en fet trollkarl på Osynliga universitet (lektor i modern klatschiska eller någon annan meningslös titel) eller hunsad och arbetssam dräng i det lilla kungadöme där Mormor Vädervax och de andra håller till (namnet undgår mig för tillfället).

Ett annat alternativ vore driftig köpman eller magiker/forskare i Sigil i Planescape.

När det gäller datorspelsvärldar så är både den i Fallout och den i Arcanum riktigt coola. Men eftersom jag passar bättre in i en steam-fantasy värld än en efter katastrofen miljö där det är ont om allt utom ondskefulla mutanter så väljer jag nog hellre Arcanum.

"Erik, sedan kommer vi till trandismensionell sexturism! "

Men hur ska vi skydda oss mot de transdimensionella könssjukdomarna då? :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Vid närmare eftertanke...

...så skulle jag nog vilja besöka valfri schampoo-reklamfilmsvärld, utom möjligen Dubbeldusch Sport. Den får Nightowl ta. :gremgrin:

Krille

Super Moderator
Re: Vad ska du göra i Yu-Shan? [OT]

...eller kanske "Tjena! Hänger du med hem och kollar på min... utredning?"?

Lindenius

Swashbuckler
I en fjärran galax långt långt bort

Särskilt om man kunde vara en gädda-i och hänga med digniteter som Jodå och en och annan Kvajj-gång-djinn
Vad annars?

//erik.-wan

Feliath

Swashbuckler
Alla världar där man kan vara en kryckig antikvarie ordentligt, som Staden och Faëpolis, är förstås fair game, och så vill jag vara kryckig mumrik i Mumindalen. Tusen och en Natts bild av Arabien är också självskriven, liksom en sväng in på herr Jorkens klubb och en till in i en viss professors klädskåp. Kanske drälla förbi den mytologiska versionen va Gule Kejsaren och ta en kopp te med honom.

Men till slut skulle jag ändå vilja landa i Neverland.

/Feliath - it's my favorite book, you know

Feliath

Swashbuckler
Not THAT Neverland >_<; [NT]

NT = Notably Troubled

/Feliath - spokey dokey

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Vad ska du göra i Yu-Shan? [OT]

Malfeas då? Det finns ju så söta demoner där:

/Dimfrost

Cohen

Swordsman
Skivvärlden
Arcanum
Skattkammarplaneten-världen
Forgotten Realms
Azeroth

Någon sci-fi värld där man, fullt stridsutrustad, kan köra stora terrängfordon/rymdskepp skitfort samtidigt som man spelar rock & heavy metal på hög volym.

Stället där Trigun utspelar sig.

webutforskaren

Veteran
Tja,kanske skulle besöka mitt simsspel eller ankeborg
skulle jag flytta permanent blir det nog en simsvärld.