Nekromanti Om du var ett djur

Fjodor Pollett

Swordsman
Skata.
Jag såg en gång en flock skator reta en katt som strök omkring i närheten av deras bon. De verkade ha skitkul.
Det var vackert, katter är otäcka.

Mundo

Myrmidon
Knubbsäl.

Jag skulle ligga i solen med min feta, bleka mage och inte bry mig hur mycket än folk dömde mig.

Chuchulain

Veteran
Varg är givet, men om man vill ha spel kanske det skulle vara intressant att vända på "steken" och köra ett landlevande däggdjur, typ rådjur, ren eller liknande, och få koncentrera sig på att hitta mat, undvika rovdjur (och att bli den vända steken), samt klättra socialt i status.

Jocke

Man med skägg
Så länge det inte är mårdhund, då är det ju inte ens värt att spela djur.

.113

Swashbuckler
Fiskmås som sagt, och man skulle så klart spela det i stuket mouseguard aktigt fast mer fritt och äventyrligt. Gärna så klart lite sjötema över det hela, antingen träffar man på eller så ÄR man fiskmåspirater. Helt klart. Det här behöver göras!

Tänk själva, en fiskmås med ögonlapp och träben.

Magnamund

Warrior
Tveklöst en katt. Självständiga djur som gör som de behagar, när det behagar dem. Nyfikna och går sin egen väg.

Vimes

Sillkung
Jocke;n181633 said:
Så länge det inte är mårdhund, då är det ju inte ens värt att spela djur.
Mårdhundar är fantastiska tvättbjörnar i fatsuits.

Ram

Skev
Ok, om vi nu antar att ni är det djuret som ni ville vara (eller något annat för all del), när ni sitter ned och ser i backspegeln på ert första scenario, hur skulle det ha gestaltat sig?

Ram

Skev
Grävlingar är riktigt coola djur. När jag spelade mutant senast och slog fram en gubbe med ganska hög fys och sty och lite mindre sto med regenerering så var det för mig (då jag inte hade mage nog att spela en järv...) att det det var en grävling. :)

Fridigern

Swordsman
Ram;n181735 said:
Ok, om vi nu antar att ni är det djuret som ni ville vara (eller något annat för all del), när ni sitter ned och ser i backspegeln på ert första scenario, hur skulle det ha gestaltat sig?
Det här är skitsvårt. Läste just bunnies & burrows och fick en massa bilder i huvudet, men lyckas inte sätta ihop dem till en spelsession.

zonk

muterad
Ram;n181735 said:
Uttrar kommer givetvis att hitta på fanskap, sätta sig i klistret, och få lägga mkt tid på att ta sig ur alla dumheter de har sig själva att skylla för. Spelarna hade fått lista sina egna ovanor och favoritdumheter, och sen hade SL slängt in dem antingen i nån slags PA eller fantasy och rockat loss utifrån dessa!

Typ, de luttrade uttrarna räddar tillbaka alvernas brygghus från alla svartalfer och oknytt de släppt in där precis till midsommarfirandet, givetvis genom att rekrytera den snälle björnjätten Gorfalos att sätta upp en stor kristall som speglar ner för mkt ljus dit. Givetvis kommer de på kant med Rackhan-Shab när de knycker kristallen från hans gravvalv, men det är ju ett senare problem... (som lär kräva en lösning som ställer till med i sin tur nya problem).

Det susar i säven möter medskapande möter fantasy möter retro-DoD, typ. Karaktärernas svagheter och misstag är det som sätter allt i rullning. Deras obändiga energi och oförmåga att tänka efter ser till att lösa allt så problemen bara blir större..