Omedelbart öppna två nya avdelningar: Play By Forum-Berättelser och Play By Forum-Diskussioner, där man lirar i den förstnämnda och jiddrar/söker spelare i den andra.
Göra en knapp i menylisten ovanför som hette Sök senaste, som skulle gå till Sök senaste 24 timmarna.
Kolla om det går att få Hybridvisning i forumssystemet.
Göra så att om man klickade på själva mappen till ett inlägg, så skulle det öppnas i platt visning. Så att man kunde välja från gång till gång hur man skulle öppna ett inlägg, utan att först gå in i trådad och därefter välja platt.
Lägga ner allt annat utom forumet. Eventuellt kan man ha en forumsavdelning som heter Nyheter och en annan som heter Recensioner, eller bara en enda som heter Redaktionsmaterial eller något. Det är så jobbigt att dela upp det, och sättet som artiklar och forumet är ihoplänkat (såsom när någon kommenterar en artikel och det blir ett inlägg på forumet) tycker jag mest är förvirrande.
Låta en dag vara Forumstrolldagen. Man skriver ett roligt skript som påverkar och slumpar allt användarna vill se på forumet, typ så att i vissa inlägg så ändras alla s till sch, schå att det scher ut schom om användaren schluddrar, andra kan bli elitespeak, och i vissa kan partier ändras så att D&D byts ut till Vampire och Fate byts ut till F.A.T.A.L, och ibland så kan det smygas in textfraser som "förresten är jag dum i huvudet" så att man som läsare aldrig vet om användaren har blivit galen eller om det är forumstrollet som varit framme.
Det... öh... skulle förmodligen bara vara roligt i fyra minuter, men om jag vore redaktör så skulle jag gilla alla fåniga saker som gör användarna frustrerade och arga.