Nekromanti Om Eon...

G

Guest

Guest
Är det någon som ångrar att den köpt Eon?
Någon som vill säga varför i så fall?
Jag är bara nyfiken...

En som nyss beställt Eon för 239:-

SilverKilliam Moonshine
Vidstige

Sir Foilan

Hero
"Är det någon som ångrar att den köpt Eon?"

Jag har inte ångrat inköpet av Eon. Eon är ett utomordentligt fantasyrollspel. Stridssystemet är kanske lite väl invecklat ibland men det brukar inte bli problem då det inte blir så hemskt mkt strid, faktiskt.
Magisystemet är riktigt bra, speciellt om man köper modulen "Mystik och Magi". Den rekommenderar jag verkligen, likaså "Mundana" som egentligen är nödvändig för optimal behållning av Eon spelvärld Mundana.

/Sir Foilan - gillar Eon

Stay Metal! /images/icons/cool.gif

G

Guest

Guest
Ja, det är nog roligt med Eon...
Är Mundana en tilläggs-värld eller?

SilverKilliam Moonshine
Vidstige

Largoi

Warrior
Mundana

Nej det är världen man spelar i den är inte så beskriven i Eon grundboken men i Mundana boken är allt beskrivet bra

Jag är gud

G

Guest

Guest
Mundana

Gud? Du?
Tyvärr, jag har en annan religion...

SilverKilliam Moonshine
Vidstige

Sir Foilan

Hero
"Är Mundana en tilläggs-värld eller?"

Nej, det är precis som Largoi säger den värld där rollspelet Eon utspelar sig. Man drunknar inte i information om världen i grundboken om man säger så. Det rekomenderas verkligen att köpa "Mundana", om man har råd. Det är klart att det går att spela utan, självklart. Men man får en betydligt bättre bild av den fascinerande och komplexa spelvärlden Mundana om man har tillgång till bakgrundsmodulen "Mundana".

/Sir Foilan

kboman

Veteran
Nej jag har aldrig ångrat det. Jag köpte Boxen för dyra men väl investerade pengar, och har haft många timmars härligt spelledande. Det enda egentligen dåliga är alla stav- och grammatikfel i Eon-boken och Mundana. På sina ställen är det nästan oläsbart... men eftersom systemet är så genomtänkt och funkar så bra, så står man ut utan några som helst problem.
Även om man undrar om inte korrekturläsarna skulle behöva nya glasögon...
Så lycka till och välkommen till det bästa fantasy-rollspelet!

/Kalle

kboman@passagen.se | <A HREF="http://hem.passagen.se/kboman" target="_new">http://hem.passagen.se/kboman</A>

Tiraken_UBBT

Veteran
Re: Mundana

Jag lovar att eon är inget man ångara för tycker man om rollspel så är ju EON det klart bästa.

Tycker du det är dyrt så kan du ju göra som jag gjorde, jag och mina spelare delade på boxen och när vi kunde reglerna och hade varsin gubbe så räckte det inte med att bara ha boxen utan vi köpte till alla moduler som finns till eon och det tror jag nästan alla här har gjort.

Är reglerna för svåra så kan du ju bara maila oss

//Rollspels familjen =)

Sir Foilan

Hero
Re: Köp boxen

Lite dumt att köpa boxen efter att man köpt regelboken! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

Riddaren

Swashbuckler
Re: Köp boxen

"Lite dumt att köpa boxen efter att man köpt regelboken!"

Lika dumt som att köpa specialutgåvan förrut med reglerna och Mundana, när man redan hade dessa båda /images/icons/smile.gif

Riddaren - vill ha boxen, men inte köper då han inte vill ha reglerna en tredje gång

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Archer

Swashbuckler
Jag ångrar att jag köpte det, men om jag skriver anledningarna här så drar jag bara igång rena kriget så det låter jag bli.

/Johan

Ymir

Liten kantbaron
Blitzkrieg!

Äh, kom igen nu. Det här forumet börjar ändå dö av. Ett lokalt krig är precis vad vi behöver just nu :)

- Ymir, för tillfället krigsförespråkare

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Blitzkrieg!

Jaaa Archer, säg nu! /images/icons/smile.gif
Jag lovar att vara snäll och inte skriva något (så) kränkande... *ler sött*

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Cogito ergo doleo... /images/icons/frown.gif

Man Mountainman

Storsvagåret
Det är väl lika bra du säger, det, så att inte männskan bara</B> får höra bra saker om spelet. (Nåt annat kan annars vara svårt när han frågar på eon-forumet, för vemihelvette skriver på eonforumet som inte gillar eon. /images/icons/smile.gif)

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Azagthoth

Myrmidon
...för vemihelvette skriver på eonforumet som inte gillar eon.

Tja, jag? Jag är inte vidare förtjust i Eon. Hävdar fortfarande att det är för slött. Jag spelar dock Eon då och då, men då beror det ofta på att någon annan är spelledare och vill köra just Eon.

/Azagthoth

Vindhand

Myrmidon
Jag :)

för vemihelvette skriver på eonforumet som inte gillar eon.

Det har sina ljusa sidor men imho är det fortfarande ett nedköp från DoD (Jonas kan dock ha rätt i att det är bättre att tiga än att tala)

Elrond

Veteran
Nej! [NT]

[color:green]//Elrond</font color=green>
[color:purple]
"Theond fyrne beorgas I heonen feor"
</font color=purple>

Johan K

Gammal & dryg
Eon är ett bra spel så du kommer inte att ångra att du har köppt det. det endas som är lite segt iblan är att det tar lite lång tid att klara sig igenom en strid.
Men annars så funkar det bra !
Ha´så roligt !

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>