Nu så var det dock inte så att idol exporterades till Afghanistan utan själva konceptet med musiktävling på TV således är allt tal om idol helt irrelevant.
Allt tal om Idol irrelevant? Rubriken till videon är "The surprising spread of 'Idol' TV"; direkt från start visas en bild där American Idol-tvåan Adam Lambert syns, och Cynthia återkommer till programmet American Idol flera gånger i föreläsningen. Om det skulle vara irrelevant av
wrnu's forumiter att prata om American Idol, då skulle det också ha varit lika irrelevant av
Cynthia Schneider att göra det i videon. Vilket du förstås skulle ha kunnat tycka. Det hade varit en fullt legitim åsikt. Men vad du sade var att folk hade irrelevanta åsikter för att de
inte hade tittat på videon, vilket alltså bevisligen är helt motsägelsefullt.
Det var fel #1.
Sedan säger du att ämnet skulle vara "konceptet med musiktävling på TV". Det är inte heller sant. Det första programmet som Cynthia pratar om är "Poet of Millions Competition", som absolut inte är en musiktävling. Ämnet har inte alls så mycket med musiktävlingar att göra, utan om TV-sända tävlingar där det är upp till tittarna att utse vinnaren. Detta framgår tydligt för oss som har tittat på videon och förstått något av vad Cynthia pratar om. Att du tror att videon enbart skulle handla om musiktävlingar tyder på att du antingen inte har
sett videon, inte
förstått något av den, eller så vet du inte vad skillnaden mellan poesi och musik är.
Jag låter bli att spekulera vidare kring detta; men oavsett vilket så är detta fel #2.
Att Rising fortfarande inte förstått någonting talar ganska mycket om Risings fattningsförmåga.
Well... Nu skjuter jag i öppet mål, men det var fel #3.
Jag kan ge dig ett tips, grabben:
När man uppenbarligen pratar om sånt man inte begriper, och någon påpekar detta för en, då är det bäst att bara svälja ens stolthet och eventuellt erkänna sitt misstag. Man kan till och med skratta åt det. No harm done.
Men att börja
mopsa när man inte har något på fötterna... det slutar aldrig väl. Trust me. Lägg ner det här.
Att sedan Rising inte kan fårstå
Här har du faktiskt rätt: "Fårstå" är något jag inte har en blekaste aning om hur man gör. Vet inte ens vad det betyder.
Det här med att fårstå får du ta hand om, så kan jag ta ansvaret att
förstå; låter det som en bra fördelning? Jag verkar ju ha avsevärt mer talang för det sistnämnda än du.
Jag skulle dock önska att du skärpte dig på den punkten om du önskar vidare diskutera med mig, om inte så får jag anse vårt meningsutbyte permanent avslutat.
Jag förstår att du gärna ser att jag slutar påpeka alla dina felaktiga argument, tankepruttar och övriga tecken på din bristande läs- och fattningsförmåga. Men istället för att jag ska hålla tyst om detta (det kommer ju förmodligen bara resultera i att
någon annan kommer och tar min plats, inte sant?) så tror jag att det vore bättre om du helt enkelt
slutade ha fel istället.
Låt bli att uttala dig säkert om saker du inte begriper, och erkänn dina misstag när de påpekas; ty då gör du inget som andra kan anmärka på. Bra va?