Doomhamster
Swordsman
Nej, du glider ju bara väldigt snyggt från att mångkultur KAN leda till konflikt, till att det MÅSTE leda till konflikt, till att de som är för mångkultur per automatik "accepterar" våld, till att det är nåt väldigt överraskande och värt att debattera att det finns folk som fortfarande kan tycka att mångkultur är nåt bra.Ond bråd död;n189002 said:Nej, gör inte så.
Jag tror du förstod att jag talar om i samhällsdebatten, i media. Det offentliga. Varför kan inte de ha en intelligent debatt, där släpps ju inte de debattörer du syftar på fram.
Försök inte påstå att jag hävdar att ofrånkomligt leder till terrordåd och brinnande bilar. Det är ohederligt av dig.
Jag säger att det leder till konflikter, det är allt. Det behöver inte vara värre än irritation på rennäringen eller lite stereotyper om att finländare bär knivar och super.
Men jag vill diskutera varför vi accepterar de brinnande bilarna och stenkastningen m.m. Och att det kan finnas kvar en övertygelse om att mångkulturen är bra. Det borde väl gå att diskutera utan att bli angripen?
Du är sannerligen en förebild för hederlig debatteknik!
Och vad gäller att de debattörer som jag syftar på inte släpps fram - har jag alltså bara drömt ihop Jimmie Åkessons pinsamma tal i Almedalen, eller alla intervjuer där han och hans partikamrater står och hummar och häar?