Nekromanti om man döpte ett spel till...

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...Mutant World, skulle nån kunna bråka om det? (Utöver Jan Strnad och Richard Corben då..)


 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Annat än de som skulle hävda att den gamla utgåvan, Mutant: Undergångens Arvtagare var mycket mycket bättre? :gremwink:
Nej.


Storuggla, för i sverige...
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,206
Location
Umeå
Arfert said:
...Mutant World, skulle nån kunna bråka om det? (Utöver Jan Strnad och Richard Corben då..)
...eller gnälla om att du borde spela Apocalypse World istället?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,071
Location
The Culture
om man döpte ett spel till Mutant World, skulle nån kunna bråka om det? (Utöver Jan Strnad och Richard Corben då..)
Om spelet var skrivet på svenska skulle jag bråka lite om det.

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Apocalypse world är säkert ett utmärkt spel, men handlar om helt andra saker, om jag förstått spelet rätt... är dock bara ytligt insatt. Är inte det mer Mad Max2: the Road Warrior?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gurgeh said:
om man döpte ett spel till Mutant World, skulle nån kunna bråka om det? (Utöver Jan Strnad och Richard Corben då..)
Om spelet var skrivet på svenska skulle jag bråka lite om det.

/tobias
Sorry, det är inget jag tänker ta hänsyn till...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Leker med tanken, ja... Skulle gärna ha Mutant-licensen, men samtidigt tror jag alla Mutantfans just nu bara vill ha mer av UA, mer av "samma". Det kan såklart ändras någongång i framtiden.

Men det jag skulle vilja göra är nåt helt annat, mer likt Corbens Mutant World, som är nåt helt annorlunda än Järnringens mysiga Norden... även om jag har andra helt idéer om UA-världen, hur man sklle göra eget material i samma område utan att "förstöra" nåt av det Järnringen gjort.
 
Top