Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det går alltid att maila till redaktionen.Arfert;n106430 said:Blir man permabannad så går det ju inte att överklaga, om man inte lyckas få tag på Magnus på annan plats på Internet.
Det går alltid att maila till redaktionen.Arfert;n106430 said:Blir man permabannad så går det ju inte att överklaga, om man inte lyckas få tag på Magnus på annan plats på Internet.
Med det sagt så är det inte en garanterad väg att komma i kontakt. Det verkar som att det funkar ibland, och ibland inte.Rymdhamster;n106432 said:Det går alltid att maila till redaktionen.
Om det blir nått knas är det jag som till sist bestämmer. Pucken stannar hos mig, som det heter på utrikiska. Annars är det Dante som är den som står bakom forumets "tillämpning" så att säga, regler, anda, klimat och sånt.Caligo;n106292 said:... tillämpningen är såklart upp till Magnus Seter (eller vem som nu bestämmer?)
Skulle det vara en möjlighet att lägga till ett par väl valda emailadresser i det klistrade regelinlägget (där redaktionens mailadress står) för att öka möjligheterna till kontakt vid frågor, åsikter och överklagningar?Magnus Seter;n106504 said:Med det sagt så är det inte en garanterad väg att komma i kontakt. Det verkar som att det funkar ibland, och ibland inte.
För att enklast komma i kontakt med mig, till exempel, kan en mejla magnus(a)houdini.se.
Nä, nån sån regel finns inte. Har aldrig funnits, tror jag? Vi har haft Drakar och Demoner-forum här och så har Riot haft sitt eget officiella. Men eftersom det finns ett "riktigt" forum för Riot så samlas deras fans där, och då avtar trafiken här och då blir det till sist så att forum viks in under "rollspel" eller nått sånt.Caligo;n106246 said:Man får inte (har jag alldeles säkert för mig) ha ett eget forum på rollspel.nu och samtidigt ha ett helt separat forum.
Javisst. Och skriva in redaktion och moderatorkår också.Rymdhamster;n106508 said:Skulle det vara en möjlighet att lägga till ett par väl valda emailadresser i det klistrade regelinlägget (där redaktionens mailadress står) för att öka möjligheterna till kontakt vid frågor, åsikter och överklagningar?
Jag är väldigt osäker här, men jag har också fått för mig att det varit sagt att man som spelmakare måste välja, typ. Men det är en gammal, gammal regel isåfall, som nog var ganska informell då och som inte skrivits ner sedan dess.Magnus Seter;n106510 said:Nä, nån sån regel finns inte. Har aldrig funnits, tror jag?
Okej, då säger vi så här: någon sådan regel finns inte nu! :grin:krank;n106513 said:Jag är väldigt osäker här, men jag har också fått för mig att det varit sagt att man som spelmakare måste välja, typ.
Attans, vad bra att ni andra har bättre koll! Hoppas att det inte finns en massa andra sådana rester som lurar i hörnen.Arfert;n106531 said:Den fanns absolut, i alla fall när SagaGames startade forum. Det var jätteviktigt att man inte hade ett eget forum någon annanstans.
Nu har jag (ta i trä) lyckats undvika att bli bannad här, så jag vet inte vilken upplevelse man har som utstött. Jag antar att man, när man försöker logga in, möts av någon sorts informationssida. Jag tror det skulle vara bra om den innehåller information om:Magnus Seter;n106511 said:Javisst. Och skriva in redaktion och moderatorkår också.
Bra idé. Ska kolla med teknikerna om det går att göra. Bäst vore ju om det också gick iväg ett mejl med samma sak.Staffan;n106552 said:Nu har jag (ta i trä) lyckats undvika att bli bannad här, så jag vet inte vilken upplevelse man har som utstött. Jag antar att man, när man försöker logga in, möts av någon sorts informationssida. Jag tror det skulle vara bra om den innehåller information om:
* Att man är bannad.
* Av vem.
* Hur länge.
* Varför.
* Var man kan vända sig för "överklagande."
T ex: "Du har blivit bannad av Krille till 2016-12-24 kl 23:59. Anledningen till detta är att du uttalade dig nedsättande om flickor med rävsvans. Om du tycker detta beslut är felaktigt kan du maila redaktionen på redaktion@rollspel.nu."
Staffan;n106552 said:Nu har jag (ta i trä) lyckats undvika att bli bannad här, så jag vet inte vilken upplevelse man har som utstött. Jag antar att man, när man försöker logga in, möts av någon sorts informationssida. Jag tror det skulle vara bra om den innehåller information om:
* Att man är bannad.
* Av vem.
* Hur länge.
* Varför.
* Var man kan vända sig för "överklagande."
T ex: "Du har blivit bannad av Krille till 2016-12-24 kl 23:59. Anledningen till detta är att du uttalade dig nedsättande om flickor med rävsvans. Om du tycker detta beslut är felaktigt kan du maila redaktionen på redaktion@rollspel.nu."
Well, först och främst framgår det ju av det modererande inlägget vem det var som bannade personen i fråga, så det är ju på intet sätt ny information, bara lättillgängligare.walium;n106694 said:Jag tycker att det låter vettigt, med ett undantag. Är det verkligen så klokt att skriva vem man blir bannad av? Reglerna gäller för alla och moderatorskåren är rimligtvis enad när det gäller åtgärder och beslut. Risken med att lägga ansvaret på en enskild person är att den som blir bannad eller föremål för andra åtgärder kanske tror att hen drabbats av någons nycker eller tyckande och därmed öppnas dörren för ännu mer ifrågasättande och rättshaverism.
Värt att ta i beaktning är att när någon anför invändning mot moderering så diskuteras detta även till 99% av tillfällena mellan moderatorer och redaktionen.Rymdhamster;n106706 said:Då kan det ju vara intressant att vända sig direkt till den som faktiskt stängde av en.