Skulle hellre se ett som utspelar sig på 30-talet med skotten i Ådalen som utlösande faktor.Krille said:"
Själv önskar jag mig bland annat ett svenskt nutidsinbördeskrigsrollspel.
Som spelare är jag inte särskilt förtjust i kampanjer utan bortre horisont, och som spelledare vill jag helst inte planera någonting i förväg, så AW passar mig utmärkt.krank said:Avsaknad av system är sällan ett problem; det finns så många universalsystem att det bara är att plocka ett valfritt.
Det jag tycker spelvärldarna saknar är ett sätt att planera långa kampanjer och äventyr, och i AW får jag uttryckligen inte planera ordentligt så för mig är AW en anti-mirakelmedicin som mest fokuserar på en spelstil jag respekterar men är väldigt osugen på att hålla på med.
Nä, ge mig ett redigt typ Gumshoehack istället; det systemet kan användas till det mesta... =)
Ett BRP-hack med bibehållna principer skulle jag nog fixa hyfsat lätt, men jag har nog vettigare saker för mig.Arfert said:Jag skulle vilja se ett d20- eller BRP-hack på AW.
Johodå, det får du visst - efter din First session - och man kan gott se first session som att man gör färdigt rollpersonerna - det är ju först då man vet något om hur de lever, hur deras vardag ser ut, vilka betydelsefulla relationer de har och var det finns saker som skaver i deras situation - alltså sånt som brukar utgöra grunden för spelledarförberedelser (åtminstone sådana förberedelser som i någon liten utsträckning bygger på vilka rollpersonerna är).krank said:Det jag tycker spelvärldarna saknar är ett sätt att planera långa kampanjer och äventyr, och i AW får jag uttryckligen inte planera ordentligt...
Fisktankar räknar jag inte som "ordentliga förberedelser" =)Simon said:Ganska vanliga förberedelser, med andra ord, om än av fisktankskaraktär!
Visst, men det betyder ju knappast att AW är svaret på samtliga önskningar i tråden. De flesta önskningar här är trots allt gjorda av folk som inte är dig... =)Erik Ny said:AW passar mig utmärkt.