Libris Mortis!
Okej, då kör vi!
Om du inte kan spendera mer än 300 spänn så är det ingen idé att du köper D&D-minis. Du kommer inte att få tag på tillräckligt många för att varje spelare ska kunna få en mini som representerar dennes rollperson. Investera i en bok istället.
Jag skulle föreslå
Underdark , men då ska du veta att det är en Forgotten Realms-modul. Jag tycker ändå att den är så bra att den kan användas till andra spelvärldar, även Ebberron. Vill man ha massor av inspiration till underjordiska äventyr är Underdark suverän. Den är dessutom otroligt vackert illustrerad, välskriven och lagom tjock för att man ska orka ta sig igenom den.
Vill du inte ha en Forgotten Realms-modul så föreslår jag
Book of Vile Darkness, om inte annat så för att det finns med kvinnliga bröstvårtor
Den är cool, snygg och välskriven (hey, Monte Cook liksom).
Lords of Madness är helt ok, men du har ingen nytta av den om du inte verkligen är helsåld på Abberrations (som jag är).
Men den modul som jag verkligen, verkligen vill rekommendera är
Libris Mortis: The Book of Undead. Den är helt underbar på alla sätt och vis. Den tar verkligen upp
allt som är häftigt med odöda i D&D. Allt från hur man spelar med odöda rollpersoner till den vanliga mixen av prestigeklasser, feats och spells. Blir man inte inspirerad av den här, ja då ska man nog inte spela D&D
Snälla Jonas, köp Libris Mortis och säg att jag inte är dum i huvudet som tycker att den är helt suverän!
Odöda rollpersoner från Libris Mortis
- Vulf