Nekromanti Om ni fick rekommendera en D&D-produkt

Pom

Swashbuckler
Jag vet. Ville bara med mitt (ironiska) inlägg påminna om en på forumet saknad debattör.
Jag kunde inte kosta på mig att spela med. Tänk om små barn kom in på forumet och fick lära sig att FR var äldre än WGH! The Skräck! :gremshocked:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Heroes of Horror rockar ...

Den verkar ha kommit in och innehåller en massa bra om att skapa skräckstämning i D&D, Köp den. Dante vet mer.

/M

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Stämmer …

Jag har visserligen inte hunnit längre än cirka 50 sidor, men det jag läst hittills är riktigt, riktigt bra.

Massor av matnyttiga tips om hur du skapar och spelleder skräckäventyr. Dels rent generellt och dels D&D-specifikt (bland annat hur du kan utnyttja spelmekaniken för att få spelarna att bli skraja). Dessutom en hel del om hur du framkallar rätt stämning kring spelbordet.

Rekommenderas.

Arfert

Facit
Jag bryter mot OCKSÅ mot reglerna

..en gammal pryl: Birthright-kampanjen. Vi hade tokkul när vi körde den.

för galningar: WATERDEEP-boxen... den med miljoner JÄTTESTORA detaljkartor av stan som man kan fylla golvet på en tvåa med!

Eksem

Champion
Efter c:a 45 minuters ångest och bläddrande (Seter hann komma in, köra lite rekommendationer live, hitta något han ville ha och dra igen innan jag bestämt mig) valde jag, nästan motvilligt, Five Nations till Eberron. Men jag ville mest ha alltihop egentligen. Framtida köplista inkluderar i vilket fall:

Explorers Handbook
Heroes of Horror
Heroes of Battle

De verkar riktigt bra allihopa. Jag ska nog helt enkelt vänta och se vart min kampanj börjar röra sig, och köpa den bok som passar bäst. Vill jag dra igång ett nytt storkrig skaffar jag ju HoB, vill jag ha mer Sharn med onda kulter skaffar jag HoH, vill jag ha mer Indiana Jones-stil skaffar jag EH. Låter bra, va?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Och om du vill ha ...

... ett storkrig mellan onda kulter på avlägsna platser i bästa Indiana Jones-stil, så köper du alla tre och kombinerar!

/M

Hunk

Hero
Heroes of Horror

En recension av Heroes of Horror, som känns rätt genomarbetad, finns sedan någon vecka tillbaka upplagd på EnWorld. Den är skriven av Joe G. Kushner, en av EnWorlds "Staff Reviewers", som jag ibland håller med och ibland inte. Han har ibland en tendens att haka upp sig alltför mycket på spelmekanik (som att en Rouge NPC har fått ett par skillpoints för lite eller att en Cleric råkar ha en Spell Slot för mycket), saker som man väl oftast inte bryr sig om, men jag tycker inte att den här recensionen är så farlig.