Nekromanti Om poängen med företagsnamn (bland annat)

Johan K

Gammal & dryg
Vad tycker ni? Finns det någon poäng i att smälla på en logga för ett företag som inte är ett företag?
Först & främst, skitsnygg framsida !!
Sedan till själva frågan då..
Nej, det tycker jag inte. Det finns ingen större anledning till att ha nån logga där. Tycker på nått sätt att framsidan är snygg som den är & inte behöver nån logga.
Skulel du mot all förmodan sätta dit nån, så gör den inte så stor & sätt den i nått hörm isåfall.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Färgfrågor

Så då är alltså hans tröja egentligen ... gul? :)
Bilden är tagen med en mobilkamera, av mig själv. Egentligen har jag en röd tröja och en stor blå affrofrisyr.

(Tidningen är, precis som Dimfrost säger, mindre gul i verkligheten än på bilden.)

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Flexibel logotyp

Jag vill ha! Hoppas du kommer ta med dig högar till konvent och kränga!
Det kan du räkna med att jag kommer göra.

Kolla bara på hur LiSS använder Lisse
En logga som är en figur blev plötsligt väldigt intressant. Då kan man ändra på den så att den blir unikt anpassad till varje produkt, men ändå lätt igenkännbar, precis som Lisse*.

/tobias

*För de som undrar är Lisse maskoten för Linköpings StudentSpex. (Ja, det är jag som ritat affischen som finns en bit ner på hemsidan.)

Jonas Ferry

Swordsman
Gör det som känns rätt för dig.

Det som känns rätt för mig är att skippa företagsnamnet. Som indie-skapare är man sitt eget varumärke. Om du skriver "Tobias Radesäter" på omslaget på Supergänget och sedan på nästa spel så fattar folk att de är från samma källa, jag lovar. Nackdelen är att det är svårt för amerikaner att googla på eftersom de har begränsade tangentbord.

En logga kan du ju fixa ändå, men som är frikopplad från något företagsnamn. Huvet du har som avatar här är väl snyggt, om än lite förvirrande att ha på omslaget, kanske? En logga gör att du tydligt kan koppla ihop spelen med en webbplats och med dina forumkonton.

Och grattis till Supergänget!

Jonas Ferry

Swordsman
Re: Flexibel logotyp

Jag röstar på din forumavatar. Om du gör ett vikingaspel någon gång sätter du på honom hjälm med horn. Gör du ett vampyrspel får han huggtänder.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Varumärke

SagaGames är inte ett företag, det är ett varumärke.
Det var en bra poäng. Ett varumärke känns mycket mer naturligt att sätta på spelet än ett företagsnamn.

/tobias