Jimmy Åkesson skulle naturligtvis spela ett svenskt spel, antagligen någon äldre utgåva av Drakar och demoner eller Eon. Det viktiga är att det ett ett traditionellt spel med traditionella regler helt utan vad han kallar "nymodigt flum". Rejält old-school och värdekonservativt.
Spelarna skulle i början inte märka någonting speciellt. De skulle ha blivit utlovade en traditionell kampanj som det var på den gamla goda tiden och det är precis vad de i början skulle få. Sedan skulle dock Jimmys husregler smyga sig in. De spelare som spelade annat än människor skulle så sakta märka att de alltid fick sämre grundvärden, samt att de fumlade oftare. Sedan skulle de även märka att de även fick färre erfarenhetspoäng. Inte mycket men klart märkbart i långa loppet. Efter ett antal äventyr skulle alla spelare gått över till att spela människor.
Det är vid denna punkt som Jimmy meddelar att han skrivit en längre kampanj som han vill spela. Kampanjen utspelas i ett fredligt rike i norr, bebott av stolta och rakryggade människor som i århundraden levat i fred och frihet långt ifrån omvärldens ondska. Emellertid är den tiden förbi. Elaka turbanorcher hotar rikets gränser. Turbanorcherna smiter på nätterna in i människornas land och snyltar på de rika naturresurser som finns där. Allt som människorna slitit för i sitt anletes svett tar de för sig av med sina giriga klohänder. Dessvärre har människorna blivit förtrollade av turbanorchernas ledare, den sluge besvärjaren Achmed, och ser inget fel i att turbanorcherna kommer och roffar åt sig. De märker inte hur de de tar vad som inte är deras, antastar redbara människokvinnor och luktar av konstiga matvaror. Endast ett fåtal starka och rättrådiga män (ja, det finns bara män bland rollpersonerna eftersom de som valde att spela kvinnor märkte att även de lydde under Jimmy Åkessons rashusregler) ser igenom Achmeds förtrollning och inser att det ligger på deras axlar att rädda riket och den mänskliga rasen. De startar en underjordisk motståndsrörelse, Bevara riket mänskligt (förkortat BRM) som både bekämpar turbanorcherna och deras mänskliga medlöpare. Efter många äventyr lyckas BRM till slut bryta Achmeds besvärjelse och människorna ser för första gången vad som egentligen hänt med deras kära rike. Från att tidigare varit ett rättskaffens land där lag och ordning rådde, där kvinnor visste sin plats och traditionella värden härskade, hade det nu förvandlats till en plats där turbanorcher gjorde som de ville, tog hit sina många släktingar och snyltade på frukterna av människornas hårda arbete. Nu reser sig hela folket emellertid, går man ur huse och kastar under BRMs ledning ut turbanorcherna och de rasförrädare som lierat sig med dem. Nu går kampanjen in i fas två. Man organiserar en armé och bestämmer sig för att en gång för alla göra sig av med hoten utifrån. Man invaderar det närbelägna turbanorchistan och, då turbanorcher när det verkligen gäller (och framförallt när de ställs inför rättrådiga och beslutsamma människor) är fega och veka så krossas dessa i en stor slutstrid och den otäcke Achmeds huvud paraderas på en spjutspets genom hela turbanorchistan för att riktigt visa nederlaget. Nu när turbanorcherna är i grunden slagna, och i många fall även ihjäl, kan hjältarna dra sig tillbaka till en välförtjänt tillvaro av guld och gröna skogar. För det visade sig sedan att turbanorcherna låg bakom nästan allt dåligt i hela riket och utan dem blev allt bättre.
/Anders