Troberg
Sinister eater
"Jag menar, vi är väl civiliserade människor som är här för att diskutera ett ämne vi älskar."
Kommunism, eller?
Nej, dummer, att slagga d20 så klart!

"Jag menar, vi är väl civiliserade människor som är här för att diskutera ett ämne vi älskar."
Kommunism, eller?
Jag tycker att modereringarna borde vara anonyma för användaren. Det ska ju ändå inte spela någon roll vem av moderatorerna som har hand om den. Däremot måste naturligtvis ni moderatorer sinsemellan kunna se vem som har skrivit vad. Jag gissar att anonymiteten gör det lättare för moderatorer att hålla sig utanför ämnet just i själva modereringen.
Om de citat du har faktiskt kommer från modererande inlägg (de fetstilta) eller från PMs-diskussioner som ett direkt resultat av en moderering, så ser jag det som allvarligt.
Hade jag missrepresenterat något så kan ni ger er den på att jag hade fått mothugg, nu har ingen egentligen gjort något ifrågasättande av valet av citat (förutom relevansen av att inkludera "inlägg av moderatorer som starkt bidragit till moderering av en tråd").
Intressantare är att ingen heller egentligen trätt fram och antingen motiverat sina uttalanden eller kommit med en ursäkt. Det säger en hel del om hur viktig frågan är för den inblandade moderatorerna.
Det här är bara ett snabbt hopskramlat axplock, komplettera gärna med egna exempel.
Men hade ändå i min mening varit bättre om "Den typen av otrevligheter uppskattar jag om du håller för dig själv." snarare var formulerad som typ: "Vi vill ha god stämning här på Rollspel.nu. Därför tolereras inte förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter." (ur reglerna).
Jag tycker att du generaliserar lite väl grovt här. Det finns en klick användare här som är mer högljudda än andra och det finns andra användare som oftast väljer att vara tysta varesig man håller med en moderering eller ett beslut från redaktionen eller ej. Det är förmodligen fler av de som är missnöjda som väljer att sluta att hänga här en de som skriker högt och sparkar bakut (Detta baserar jag på hur det brukar vara om en kund t.ex. är missnöjd med en restaurang man besöker. Det är inte helt säkert att detta kan tolkas analogt på rollspelare, eftersom den genomsnittlige rollspelaren är mindre socialt kompetent än den genomsnittlige restaurangbesökaren.).Det är alltid samma lilla klick som är missnöjda med modereringar och med moderatorkårens och redaktionens beslut, men de är bra på att få det att låta som om de representerar majoritetens åsikter.
Jag tror du är väldigt ensam om att få moderatorskäll på det sättet.
Skövde har riktnummer 0500, inte 013.