Re: Hur är det med det där egentligen?
"Gud, vad folk tolkar mig bokstavligt"
Nej, så förskräckligt!
Min tidigare och följande poäng riktar sig inte främst mot dig, utan är tänka att vara mer allmänt hållna. Håll det i åtanke.
"Mitt påpekande var mest att det är onödigt att bjuda in kompisar i sådant här, för då blir det lätt en massa ogrundat skitsnack."
Jag ser en grupp bestående av 5 dedikerade forumiter, vilka både som användare och i beslutfattande ställning visat på en vilja (och förmåga) att förändra och förbättra forumet. Kanske triggar de varandra under sitt umgänge, kanske finns engagemanget där ändå. Oavsett vad tycker jag forumet kan skatta sig lyckligt. Kan du eller någon annan peka på en annan användare, eller kanske en grupp, som är beredd att ta på sig lika mycket ansvar för forumet men inte fått chansen? Då tycker jag att du/ni gjort forumet en otjänst om ni hittills frånhållit oss den vetskapen. Engagemang växer inte på träd och dessa "kompisar" är inbjudna just därför.
"En tanke som kanske kan lära någon."
Jag skulle bli outgrundligt besviken om redaktionen tog hänsyn till detta. Det är definitivt inte redaktionen och moderatorkårens uppsättning som är problemet, utan en slutsats hos vissa användare som är onyanserad, korkad och felaktig. Det är som du säger, kort sagt, "ogrundat skitsnack".
Att komma med liknande argument är ett respektlöst sätt att belasta redaktion och moderatorkår på. På så viss kan ledningen olämplighetsförklaras, med antydningar om nepotism, samtidigt som argumentationen slipper att behöva underbygga detta med faktiska exempel på när denna olämplighet gjort sig gällande. Om inte annat kan det alltid tas i användning av den efterkloke - "... men vad kan man egentligen vänta sig av ett gäng kamrater som håller varandra om ryggen". Lågt.
I detta fall är jag fullkomligt övertygad i vilken ände felet ligger. Sådan dumhet ska man inte anpassa sig efter.