Dito
Ja, jag har trappat ned. Numera ser ni nästan bara mina inlägg under OT-kategorin.
Varför?
De diskutioner som förs intresserar mig sällan
Exempelvis regeldiskussioner om system jag inte spelar. Gamla frågor som bollas om och om igen i spel jag spelar. Konstruktionsfrågor som visserligen skulle intressera mig om jag hade mer ork.
Men anledningen att jag trappat ner är inte beroende så mycket på moderatorerna... det ligger snarare i att forumets användare har i de fall de inte för en regelrätt diskussion kring ett seriöst ämne gärna Hårdbaschar folk som kommer med en liten fråga.
Visst försöker moderatorerna ta tag i det... men jag har tröttnat. Det är inte roligt att få skit av någon, att läsa elakheter och underförstådda elakheter (som inte ses tydligt eller dylikt) Så jag har slutat läsa inlägg rakt över.
I vissa fall finns undantag dock - av typen det här om rks död, jakten på hur man dödar bananflugor, vettiga blommor som man kan ha i en lägenhet... dvs frågor som är lättsamma eller djupt känslomässiga och där man känner sig trygg i att kondolera (för att det verkligen känns tomt när en människa försvinner) eller att skämtsamt men med en allvarlig ton kommentera lämpliga blommor eller bli vansinnigt lyckligt om att någon ger bra tips om hur man blir av med otrevliga småkryp.
Som ni ser så skriver jag mer eller mer bara i trådar som inte har med rollspel att göra.... återigen för att jag tröttnat på folk som antingen inte bryr sig om vad jag verkligen sa i mitt första inlägg och drar iväg diskussionen i en riktning jag inte räknat med (som ofta hamnar i just den diskussion jag inte ville vara i och faktiskt påpekat i början... men det är väl min oförmåga att föra diskusssionen dit jag vill förståss) eller som gör sitt bästa för att frysa ut någon i diskussionen.
Nu detta sagt så trappade jag ned för snart ett år sedan (eller mer) och därigenom har jag INTE deltagit i många diskussioner sedan dess. Något jag förmodligen kommer fortsätta med, utöver en och annan kommentar i en eller annan mindre "farlig" tråd.
I övrigt känns forumet mer och mer som om det hamnat i torka... lite som "drakarna" (tidningarna expressen, dn, aftonbladet, svenskan mfl) det finns alldeles för lite nya roliga och framförallt Varma diskussioner...
Sedan återstår ju också faktumet att jag själv har ett annat liv idag än för öhj öhum x år sedan då det här forumet startade.
Nåväl govänner, ni som vill se mig här får väl tjata lite på mig och starta "min typ" av trådar... och då menar jag inte de där "onda" trådarna...
Eva