Never Been...
... till USAt. Men efter nattens detaljerade dröm med diskussioner med George Lucas om fortsättning på den Svenska TV-serien "Klanen" (nej ni kommer inte hitta den än, manusförfattare Lady Silver Wolf/Ymir/Rising, med benägen hjälp av Herr Nils, Herr Hellqvist (med Titti vid sin sida), huvudrollsinnehavare ett otal okända namn som Jannis Koukoutsas, Maria Stenudd, Kurt Rönnqvist + XXX andra vänner och bekanta i min krets) osv)
Drömmen gick iofs ut på att jag efter att tillsammans med ovanstående (och ett gäng erfarna individer...) lyckats filma de tjugo första avsnitten (efter en häftig vinst på valfritt spelsystem) på platser som Skokloster och andra valfria häftiga gamla slott, borgar, klosterruiner etc... Serien btw är en ren fantasyplåga med inslag av realism och ångest och familjestrider...
Nåja, Herr Lucas ringde (kunde lika gärna varit Spielburg eller liknande) och undrade om jag kunde komma över. Min kommentar var typ
- No, Mr Lucas, just recently I bought myself a piece of land to make a small village to continue the series... just on the account that I really want to work closer to home.
- Well then I will come to you.
Visst drömmen fortsatte efter det och gissa vem som kom på visit.
Tillbaka till frågan. USA är ett grant stort land som jag vet oerhört lite om mentaliteten i. Jag har haft vänner från ett par olika ställen och minns inte var i landet de bodde... så naturligt nog så skulle det vara kul att åtminstone visitera dem.
Men att bo, leva och verka så skulle det bli i något avlägset område, med liknande klimat som här. Jag misstänker att min vardag inte skulle vara helt olik den jag har här... och mitt stakande på amerikanska skulle väl antagligen lägga sig med åren. Att leva och verka i USA kanske skulle vara attraktivt OM jag hade tillgång till obegränsade resurser.... men det betvivlar jag att det skulle bli...
Men som sagt, nämn ett område med lika delar trevlig befolkning, lyxigt med åkrar och lyxigt med skog. Lagom goda vintrar och lagom goda somrar. Tillgång till stora områden som är tillåtna att beträda är ett måste....
Jag har mycket fördomar om amerikaner....