Re: Menar vi att det behövs ett "barnrollspel"?
Däremot är jag mer än lovligt trött på "någon borde göra något" och "det var bättre förr" och "gör vi bara som vi gjorde då så går det bra, men jag tänker inte göra nåt för det går ändå inte".'
Jag har hört klagovisan många gånger förr: "Buhu, buhu, vi finns inte i leksaksbutiker läbngre, hobbyn håller på å dööööööööööör". Jag säger: Visst, men gör nåt åt saken då.
Jag tror att det är svårt att argumentera med enbart personligt upplevda anekdoter; men önskar sig all lycka i världen om du bestämmer dig för att skriva ihop något och gör en satsning. Jag vill verkligen inte stå ivägen och vara nån gnällputte på det viset.Niklas73 said:Men jag har ju spelat med 10-13 åringar som älskar rollspel. En av dem var skitskeptisk men sen tyckte han det var tokkul. Det är inte en tillfällighet tror jag. Jag tror det skulle gå att få upp intresse - inte som på 80 talet - men mer än det finns idag.
Däremot är jag mer än lovligt trött på "någon borde göra något" och "det var bättre förr" och "gör vi bara som vi gjorde då så går det bra, men jag tänker inte göra nåt för det går ändå inte".'
Jag har hört klagovisan många gånger förr: "Buhu, buhu, vi finns inte i leksaksbutiker läbngre, hobbyn håller på å dööööööööööör". Jag säger: Visst, men gör nåt åt saken då.