Nekromanti Om watchmen hade varit en tvserie för barn...

Simple man

Veteran
Re: Om trailermusik

Jag håller med att vi går i cirklar så jag tänkte egentligen släppa hela diskusionen med en fråga bara då jag blev nyfiken, vad exakt med V för vendetta blev liberal? Bara nyfiken.

Second:
Mitt tips: Håll det ovanstående i tankarna. Läs Watchmen igen - denna gång med de litterära glasögonen på. Se inte stämningen, utan se berättelserna, personerna, idéerna, dekonstruktionen, förfallet.
Bara för att jag inte håller med dig innebär det inte att jag inte kan läsa medan du kan det, om du inte klarar av att argumentera utan härskarargument så kändes det här en total bortkastning av tid, då jag sedan länge tappat intresset för att föra sådana diskussioner.

Simple man

Veteran

Exakt. Musiken i trailers används för att sälja filmen. Trailers är marknadsföring, inte filminformation.
Ja det är sant, men som all reklam så går man inte för långt. Man gör inte en reklam där man säger att tandkrämen kan användas som tvättmedel, man använder inte Klaus Nomi (då det är min avatar känner jag mig tvungen att använda honom som exempel :p) för den nya saw filmen.
Bara för att det är marknadsföring, och inköpt ljud betyder det inte att du inte kan säga nått om filmen för det.

Krille

Super Moderator

Simple man said:
Bara för att det är marknadsföring, och inköpt ljud betyder det inte att du inte kan säga nått om filmen för det.
Nej, men oftare säger en trailer mer om den förväntade målgruppen än om filmen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Simple man said:
Jag håller med att vi går i cirklar så jag tänkte egentligen släppa hela diskusionen med en fråga bara då jag blev nyfiken, vad exakt med V för vendetta blev liberal? Bara nyfiken.
Man slarvade bort det anarkistiska budskapet och gjorde V till en ganska platt kille som mest kämpade för en ganska vagt definierad "frihet" a' amerikansk standardmodell.

Simple man said:
Bara för att jag inte håller med dig innebär det inte att jag inte kan läsa medan du kan det, om du inte klarar av att argumentera utan härskarargument så kändes det här en total bortkastning av tid, då jag sedan länge tappat intresset för att föra sådana diskussioner.
Det var inte menat som härskarteknik, utan som ett tips; jag ville visa att det gick att läsa in mer i Watchmen än bara stämningen, och tänkte att du kanske missat de litterära djupen med dekonstruktioner etc, eftersom du nu inte alls verkade tycka att de sidorna hos boken var särdeles viktiga. Jag hoppas att om jag missar något perspektiv av något kulturellt, att någon påpekar det för mig och tipsar mig om det.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Simple man said:
Det finns en hel del exempel på trailers som inte alls visat den film man sedan fått levererad. Exempelvis finns det filmer som har kanske sammanlagt tio minuter action, men där man enbart använt material från dessa tio minuter, eftersom man velat fånga in actionpubliken.

Det går inte att säga någonting om en film utifrån trailern, utom möjligen att man oftast är garanterad att just de typ 2 minuter av olika klipp som är med antagligen kommer att finnas med i någon form av sammanhang (sammanhanget vet man dock inget om, vilket gör att man inte kan uttala sig om klippens relevans alls) och att man kan se vilka skådespelare som är med.

Ulfgeir

Swashbuckler
Någon har seriöst för mycklet fritid. Och ja, jag skulle mycket väl kunna se den serien som en realitet.

/Ulfgeir