Nekromanti OMG! Cat RPG kommer i tryck igen!

Möller

Hubert Hortlax
Öh, okej. Det är säkert bra. Vad är Cat för ett spel?

Och borde man införskaffa denhär boken (om man om är som jag, och gillar att läsa rollspel trots att man sällan spelar dem)? Finns det fler gobitar?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Man spelar katter, katter som är människornas försvarare mot fruktansvärda demoner. Inte kattflickor, utan katter. Dessutom har de svansmagi. Jag hade behållning av att läsa regelboken, så som läsespel får det godkänt.

Annars är ju Shotgun Diaries på väg att bli film, ett av få rollspel som gått den vägen. (D&D och Mutant Chronicles är de jag kan komma på på rak arm.)

Wilderness of Mirrors har jag hört mycket bra om, frågan är bara vad det var, för det kan jag inte komma ihåg.

Jag gillar rollspel, framför allt små rollspel. En sådan här antologi är helt i linje med mina intressen. Det blir köp, även om jag redan har Cat RPG.

--

Om det dyker upp intresse för att bygga en svensk antologi med små rollspel så bidrar jag gärna med Medan Världen Går Under och Fenomenet (när det blivit lite putsat).

CapnZapp

Myrmidon
wilper said:
Inte kattflickor, utan katter.
Någonting är skevt i världen eftersom du måste förtydliga... :gremsmile: (jag förstår varför, och har egentligen inget emot det; jag bara reflekterar utan att döma här...)