Nekromanti Omni Veritas

Zadrith

Hero
Jag har nu formulera en lite exaktare plan för Omni Veritas och precis som förra gången jag tog upp det vill jag gärna höra vad ni tror om det. Kommer det att fungera, vad kommer man att stöta på för problem o.s.v.
Dessutom är jag eventuellt intresserad av att hitta någon att driva det med och jag tror att de mest lämpade personerna är de som bevistar detta forum.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag vet att jag inte har tid eller egentlig lust, men visst verkar det intressant. Nu, med det ur världen, lite synpunkter:

Det kan vara trevligare med en mindre satsvidd på hemsidan. Med så långa rader du har nu blir det lite svårläst. En enkel lösning kan vara att låta satsvidden bero på fönsterstorleken.

Du nämner inget om sanningens natur. Bör verkligen allting vara okänt för spelarna? Folk kanske vill ha lite mer koll på vad de ger sig in i. Det skulle åtminstone jag vilja.

Att spela i realtid verkar lite begränsat. Det kan nog fungera, men det kan nog gå fel också. Dessutom kan det förhindra coola saker som helt enkelt inte går att få in då.

Kul med en spelledare som håller efter folks korrespondenser. Annars brukar väl liknande spel (okej, jag har bara hört talas om De Profundis och det bara i förbifarten) vara spelledarlösa. Det känns åtminstone som att det är rätt naturligt med samberättande här. Jag skulle nog föredra det, men spelledare har helt klart sina fördelar.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Eftersom jag är emot all form av samberättandet tycker jag ju att SL-drivet har sina klara fördelar :gremtongue:

Till skillnad från Dimfrost tycker jag att det är bra att sanningne hålls dold för spelarna. Det ökar spelkänslan att få veta mer om den i spelet.

Som jag skrev förra gången (eler vill minnas att jag skrev) - jag tycker idén med realtid är ball! Och efter skummat igenom uppdateringen av det hela tycker jag fortfarande att det ser mycket bra ut.

Om du vill ha min hjälp i någon form är detb ara att skrika på mig, jag hjälper gärna till. :gremsmile:

Zadrith

Hero
Det kan vara trevligare med en mindre satsvidd på hemsidan. Med så långa rader du har nu blir det lite svårläst. En enkel lösning kan vara att låta satsvidden bero på fönsterstorleken.
När det gäller satsvidden håller jag med dig men eftersom jag gillar maxade fönster så tror jag att jag löser det på annat sätt.

Du nämner inget om sanningens natur. Bör verkligen allting vara okänt för spelarna? Folk kanske vill ha lite mer koll på vad de ger sig in i. Det skulle åtminstone jag vilja.
Hade det rört sig om samberättande hade jag hållit med dig men i det här fallet tror jag att det hade förstört spänningen om jag avslöjat för mycket. Däremot håller jag med dig om att det kan bli ett problem med att få folk intresserade. Jag ska försöka låsa det genom att skriva ner någon form av exempel på ansökan och inledande korrespondens mellan cirkelledaren och en ny medlem i cirkeln. Men i stora drag är sanningen av en sådan natur att den rymmer de flesta typer av övernaturliga fenomen.

Att spela i realtid verkar lite begränsat. Det kan nog fungera, men det kan nog gå fel också. Dessutom kan det förhindra coola saker som helt enkelt inte går att få in då.
Jo, det är onekligen begränsande men det gör å andra sidan att det inte finns någon risk att spelarna hamnar ur synk med varandra. Jag ser nackdelarna men tror att fördelarna överväger.

Kul med en spelledare som håller efter folks korrespondenser. Annars brukar väl liknande spel (okej, jag har bara hört talas om De Profundis och det bara i förbifarten) vara spelledarlösa. Det känns åtminstone som att det är rätt naturligt med samberättande här. Jag skulle nog föredra det, men spelledare har helt klart sina fördelar.
Jo även här är det väl så att båda varianterna har sina för och nackdelar och jag hade gärna deltagit i någon form av samberättande om det var på svenska. Problemet är att det lätt spårar ur och jag har en vision som jag vill kunna genomföra och för att jag ska kunna göra det tror jag att jag behöver en viss kontroll även om jag hoppas att jag skall behöva använda den så lite som möjligt.

Slutligen vill jag tacka för visat intresse och lämnade synpunkter! :gremlaugh:

Dimfrost

Special Circumstances
Hade det rört sig om samberättande hade jag hållit med dig men i det här fallet tror jag att det hade förstört spänningen om jag avslöjat för mycket. Däremot håller jag med dig om att det kan bli ett problem med att få folk intresserade. Jag ska försöka låsa det genom att skriva ner någon form av exempel på ansökan och inledande korrespondens mellan cirkelledaren och en ny medlem i cirkeln. Men i stora drag är sanningen av en sådan natur att den rymmer de flesta typer av övernaturliga fenomen.
Ja, det låter som en bra idé, det är nog lättare att locka folk på så sätt.

/Dimfrost