Det jag saknade mest av allt när jag först började hänga på det här forumet var en motsvarighet till "visa inlägg sedan senaste besök", nåt som var standard på alla forum jag hängt på innan (framför allt phpBB-baserade). Senaste inlägg / Senaste diskussioner har med forum jag skiter i och skiter i form jag bryr mig om.
Aktiva... har en massa info jag skiter i, och slösar därmed utrymmet (jag prioriterar att se trådtitlar, datum och vem som skrev tråden. Och inget annat).
När jag i nya forumversionen hittade Bevakade forum var det ett enda stort HALLELUJA. Äntligen kunde jag navigera forumet som en civiliserad människa.
"Senaste inlägg" och "Senaste diskussioner" och allt annat krafs jag inte orkade se dolde jag, och döljer fortfarande, genom att säga åt forumet att jag inte vill se varken vänster- eller högerspalt. För mig är/var de inte bara oanvändbara, utan när de visas drar de aktivt bort från min forumupplevelse. De och det andra skräpet är/var anledningen till att jag inte kunde byta till Chrome; i Firefox kan jag ha den enda spaltdelen jag använde - småpraten - i en sidebar och dölja båda kolumnerna.
Så, tills vi får något bättre - till exempel en fungerande, buggfri "Visa senaste inlägg i forumen jag bryr mig om"-sida så använder jag bevakade forum. Jag använder ibland forumet via Chrome, och vill då gärna slippa ha överdrivet mycket information "tillgänglig" (=ivägen, distraherande) i högerspalten.