Nekromanti Omskrivna forumregler

Krille

Super Moderator
Till allmän kännedom:

Då det flera gånger tidigare har efterfrågats tydligare regler så har vi nu uppdaterat forumreglerna. Dessa regler innebär ingen förändring för hur vi arbetar med modereringen, utan är bara förtydligande av vad som inte är önskvärt och vad som händer ifall man bryter mot reglerna. Reglerna är främst till i förebyggande syfte, för att motverka möjliga framtida problem, men de grundar sig i saker som hänt tidigare i forumets historia.

Netfeed

Swashbuckler
jag gillar inte reglerna för OT och NT. REFORM i say

nä skämt och sido så har reglerna blivitt lättare att förstå
good work

Troberg

Sinister eater
Verkar väl OK, även om jag tycker att man bör undvika att kicka folk utan varning. Jag blev nyligen kickad från ett annat forum (www.renderosity.com) utan förvarning för en skitsak som egentligen inte ens var i konflikt med deras regler, och som ni förstår irriterade det mig massivt. :gremmad:

Är dessutom tacksam att jag inte nämnts vid namn som avskräckande exempel i OT-avsnittet (även om mitt rykte är ganska överdrivet). :gremgrin:

Krille

Super Moderator
"Verkar väl OK, även om jag tycker att man bör undvika att kicka folk utan varning."

Det försöker vi också - kickas någon utan varning så är det ett jefligt grovt brott mot forumsreglerna, och förmodligen även mot svensk lag. I allmänhet lär personen ha fått varning efter varning men skitit i dem och fortsatt som tidigare. Det har förekommit ett par exempel på sådana personer genom forumets historia, och samtliga har varnats upprepade gånger.

Troberg

Sinister eater
Det försöker vi också - kickas någon utan varning så är det ett jefligt grovt brott mot forumsreglerna, och förmodligen även mot svensk lag. I allmänhet lär personen ha fått varning efter varning men skitit i dem och fortsatt som tidigare. Det har förekommit ett par exempel på sådana personer genom forumets historia, och samtliga har varnats upprepade gånger.
Låter tryggt, det ger fruktansvärt dålig PR annars. Titta bara på hur jag tar varje tillfälle i akt att racka ner på www.renderosity.com för att de inte kan tolerera att inte alla lever i deras självgoda svartvita värld.

Annars måste jag säga att det här är det forum jag sett som har bäst stämning. I princip alla andra forum har alltid en hög pågående trådar där folk bara talar om för varandra vilka idioter de är.

Det är också en genomgående hög kvalitet på diskussionen, med få verkliga lågvattenmärken och många höjdare. Detta är också ovanligt på internet.

Användarna är också bra och bidrar mycket till stämningen. Jag kan ärligt säga att det här är det enda forum jag varit med på där jag faktiskt tycker att det skulle vara intressant att träffa folk på riktigt (och då har jag ändå åtskilliga tusen inlägg på andra forum).

Allihopa, klappa er själva på ryggen, ta en pilsner, dra en tarzan eller vad ni nu gör när ni tycker att ni varit duktiga! Det är ni som fixar det!

Johan K

Gammal & dryg
Ser ju vettigt ut !!

Reglerna ser ju ut att vara klart mer tydliga nu faktiskt !!
Hoppas att det kommer att avra mer folk som åxå läser dem !

Netfeed

Swashbuckler
Allihopa, klappa er själva på ryggen, ta en pilsner, dra en tarzan eller vad ni nu gör när ni tycker att ni varit duktiga! Det är ni som fixar det!

nja jag tycker att all cred skall gå till Gardener och hans emineta moddisteam som gör att detta forum fungerar och ger sådant abstinensbesvär när man inte vart inne här på 24h

Azagthoth

Myrmidon
även om jag tycker att man bör undvika att kicka folk utan varning.

De enda som jag känner till som råkat ut för någonting sådant är sorgliga individer som bifogar olagliga saker och/eller porrbilder. Det bör även nämnas att dessa inte har gjort någonting annat, de har lika många inlägg som de har missdåd. Det finns helt enkelt ingenting som ger dem någon form av sympati så vi slänger helt enkelt ut dem. Precis som en restaurangägare skulle slänga ut en nyanländ gäst som började välta andra gästers bord.

Troberg

Sinister eater
nja jag tycker att all cred skall gå till Gardener och hans emineta moddisteam
Jodå, de är också en del av det, men de var liksom inräknade i allihop.

Troberg

Sinister eater
De enda som jag känner till som råkat ut för någonting sådant är sorgliga individer som bifogar olagliga saker och/eller porrbilder. Det bör även nämnas att dessa inte har gjort någonting annat, de har lika många inlägg som de har missdåd. Det finns helt enkelt ingenting som ger dem någon form av sympati så vi slänger helt enkelt ut dem.
Jaha, såna. Jag tycker ändå att det är fel att kicka dem utan förvarning. Själv skulle jag nog snarare skickat en varning, sedan pingat deras internetanslutning så hårt att de inte kan ge respons några dagar och sedan kicka dem. Men det kanske bara är jag som är mer snäll och förstående än genomsnittet. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Renderosity

20 spänn på att det hade med palestina-israel att göra.
Då är du skyldig mig 20 spänn.

Det hade med marginellt tredjepartsproducerad programvara att göra. I ett långt seriöst inlägg råkade jag nämna att jag testat (med avsikt att köpa eller avinstallera) en kopia i en vecka innan jag köpte programmet. På ett par timmar drällde det in cirka 40 inlägg och sedan blev jag kickad utan förvarning.

Men du var inte så långt ifrån. Jag ställde till lite liv på ett annat forum bara genom att ha ett sig med texten "WTC - You had it coming"...

Insignia

Swashbuckler
Vilket buse ;)

"Det hade med marginellt tredjepartsproducerad programvara att göra. I ett långt seriöst inlägg råkade jag nämna att jag testat (med avsikt att köpa eller avinstallera) en kopia i en vecka innan jag köpte programmet. På ett par timmar drällde det in cirka 40 inlägg och sedan blev jag kickad utan förvarning.

Men du var inte så långt ifrån. Jag ställde till lite liv på ett annat forum bara genom att ha ett sig med texten "WTC - You had it coming"..."

Tänk att du måste bråka överallt! :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Vilket buse ;)

Tänk att du måste bråka överallt!
Hehe, jag har ett nytt sig på gång, men jag misstänker att det är lite för bra...

Är det OK att använda citat från offentliga personer även om det ställer dem i en attans dålig dager? Vad säger moderatorerna?

Netfeed

Swashbuckler

det måste väl få fungera, ser ignet fel i det

//Netfeed, som gillar att ställa ngn i dålig dager

Troberg

Sinister eater

det måste väl få fungera, ser ignet fel i det
Jag ska i vilket fall först verifiera att citatet är korrekt.

Azagthoth

Myrmidon

Är det OK att använda citat från offentliga personer även om det ställer dem i en attans dålig dager?

Om det har med ämnet att göra. Om du bara gör det för att få någon att verka dum så är det ett personligt påhopp som resulterar i varning och sedan avstängning.

Troberg

Sinister eater

Om det har med ämnet att göra. Om du bara gör det för att få någon att verka dum så är det ett personligt påhopp som resulterar i varning och sedan avstängning.
Det har ungefär lika mycket eller lite med ämnet att göra som genomsnittssig-en på forumen. Det har ett slags mörk humor med bitter eftersmak.

Jag gör det inte för att någon ska verka dum i avseende korkad, och det är ett korrekt citat, utan mina kommentarer, ändringar eller utplockning ur sammanhang. Om någon blir framställd i dålig dager så är det deras eget fel.

Så, utan vidare snack, vad sägs om:

"I don't know something called International Principles. I vow that I'll burn every Palestinian child (that) will be born in this area. The Palestinian woman and child is more dangerous than the man, because the Palestinian childs existence infers that generations will go on, but the man causes limited danger. I vow that if I was just an Israeli civilian and I met a Palestinian I would burn him and I would make him suffer before killing him. With one hit I've killed 750 Palestinians (in Rafah in 1956). I wanted to encourage my soldiers by raping Arabic girls as the Palestinian women is a slave for Jews, and we do whatever we want to her and nobody tells us what we shall do but we tell others what they shall do."
Ariel Sharon, In an interview with General Ouze Merham, 1956.

"I do believe Ariel Sharon is a man of peace."
G. W. Bush
Jag vill bara en gång till trycka på att det är korrekta och verifierade citat. De har sagt så. Tyvärr.

chrull

Stockholm Kartell
lägg av.

Det här har inget med ämnet att göra. Och jag tror jag redan bett dig hålla politik utanför diskussioner som inte har med det att göra en gång. När du ger mig Palestina - The RPG så är jag beredd att tillåta sådana här saker.

Lägg ner.
leder det här till en politikdiskussion kommer jag låsa tråden och be de skyldiga att lägga av eller gå härifrån. Det här är forum för rollspel, inte situationen i mellanöstern.

chrull