Nekromanti Omskrivna forumregler

Azagthoth

Myrmidon
Re: Vilket buse ;)

Precis som Chrull säger, det där får du aldrig in på de här forumen. Om du dessutom skulle få för dig att ändå, trots uppmaningar om att du inte skall skriva om politik här, skriva inlägg med dylik information slänger jag nog ut dig härifrån. Men det gör du inte för du vet bättre än så.

Insignia

Swashbuckler
Smärre chock

När jag skulle läsa Trobergs signaturförslag föll min blick först på underskriften, GW Bush. Jag uppfattade inte att det var två olika citat förrän jag hade läst en bit, och undrat om Bush verkligen skulle säga offentligt att han vill bränna kvinnor och barn :gremshocked:

Troberg

Sinister eater
Re: lägg av.

Det här har inget med ämnet att göra. Och jag tror jag redan bett dig hålla politik utanför diskussioner som inte har med det att göra en gång. När du ger mig Palestina - The RPG så är jag beredd att tillåta sådana här saker.

Lägg ner.
Först och främst: Jag frågade om det var OK. Är det inte det man ska göra? Varför så upphetsad?

För det andra: Jag hade aldrig för avsikt att dra in det i diskussionen. Det gällde mitt sig, ett personligt statement som inte är mer upprörande än flera andra sig som förekommer här. Andra citat från politiska personer förekommer.

För det tredje: Står du för kommentaren om Palestina - The RPG? Som du kanske läst i en annan tråd får någon månad sen så har jag funderingar åt det hållet.

Nåja, jag låter väl bli att använda det, jag kan hitta på något annat. Inga problem. Jag förväntar mig dock motsvarande hantering av andra sig av politisk natur.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Smärre chock

jag tänkte precis samma sak, blev lite shokad, cant spell, så dum är väl han inte

chrull

Stockholm Kartell

För det första så frågade du om det var okej och fick svaret att det var okej, så länge det rörde inlägget.

Du skulle få ha med det där som signatur också, om det inte vore så långt. Jag ser ingen olämplighet i det så, så länge det inte leder till en massa OT-diskussioner.

För det andra: Tillför det inte diskussionen något är det bättre att hålla tyst.

Det tredje: Jag har svårt att se det intressanta i att rollspela i Palestina idag, precis som jag har svårt att se vad det roliga i Afghanistan d20 ligger (ja, det finns). Men andra verkar uppenbarligen göra det, och skulle det komma tryckt, eller publicerat på nätet skulle jag nog ta mig en titt.

Och ja. Om någon slänger ut sig onödiga kommentarer som inte har något med diskussionen i fråga kommer jag säga samma sak. Det här är inget forum för politiska diskussioner. Vi vill inte ha 45 trådar om hur ond Bush är. Jag vill särskilt inte ha ett gäng antisemitiska uttalanden över hela forumen, eftersom det är så fruktansvärt lätt att sidan och dess besökare då blir anklagade för saker som inte stämmer.
Därför ber jag dig att hålla käft om allting som har med Israel och Palestina att göra, tills dess att du tycker att det kan tillföra något av värde för en diskussion som håller sig till ämnet. OT är fel. Men när det är såhär känsliga ämnen som utgör OT så är det värre, eftersom det lättare leder till stora diskussioner som sedan leder till än fler regelbrott.

chrull

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vet det är OT, men...

...detta är, om jag uppfattat det rätt, en allvarlig anklagelse mot troberg:

"Jag vill särskilt inte ha ett gäng antisemitiska uttalanden över hela forumen"

...vilket är ren och skär lögn, det är väl fan heller trobergs fel om Sharon kväkt ut sig något sådant. Jag vill inte ha någon diskussion, men jag blir jävligt lack om du ska anklaga någon för antisemitism bara för att han inte gillar staten Israels politik. Om du menar något annat ber jag om ursäkt, men i sammanhanget tolkar jag det som en anklagelse.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Vet det är OT, men...

Nu är jag upprörd. ber om ursäkt för språket

Nu har du misuppfattat allt. Ja.

Vad jag menade är att en diskussion som följer trobergs uttalanden skulle lätt leda till att antisemitiska saker sades. Kanske inte rakt uttalade judehatiska slagord, men saker som mycket lätt skulle kunnas ses som ren antisemitism.

chrull

Troberg

Sinister eater

Det tredje: Jag har svårt att se det intressanta i att rollspela i Palestina idag, precis som jag har svårt att se vad det roliga i Afghanistan d20 ligger (ja, det finns). Men andra verkar uppenbarligen göra det, och skulle det komma tryckt, eller publicerat på nätet skulle jag nog ta mig en titt.
Ge det en chans, jag har en lite ovanlig vinkling på det. Kolla tråden här. Min ide är dock inte bunden till Palestina, jag bara tyckte att det gav mer inlevelse om man kunde spela sådant som är aktuellt och händer just nu och exemplifierade därför med det. Det skulle lika gärna kunna vara Irland på 20-talet eller någon fiktiv situation.

Troberg

Sinister eater
Re: Vet det är OT, men...

...detta är, om jag uppfattat det rätt, en allvarlig anklagelse mot troberg:

"Jag vill särskilt inte ha ett gäng antisemitiska uttalanden över hela forumen"

...vilket är ren och skär lögn, det är väl fan heller trobergs fel om Sharon kväkt ut sig något sådant. Jag vill inte ha någon diskussion, men jag blir jävligt lack om du ska anklaga någon för antisemitism bara för att han inte gillar staten Israels politik. Om du menar något annat ber jag om ursäkt, men i sammanhanget tolkar jag det som en anklagelse.
Jag tolkade iofs inte det som en anklagelse, bara som en potentiell följd av en förutspådd diskussion. Jag tänker droppa det här nu, men eftersom det här rör mig och min integritet så vill jag en gång för alla klargöra följande:

Jag är inte antisemit. Jag tycker inte illa om judar. Jag tycker illa om israel och deras etniska rensningar. Det är något annat. Denna distinktion är en viktig principfråga för mig och jag vill inte på något sätt bli ihopblandad med judehatare.

Ska man vara petig så hör väl dessutom araber till den semitiska folkgruppen, vilket gör hela anklagelsen löjlig.

Ville bara undvika missförstånd.