Maxanders charm är ju iofs att han är en ärkestereotyp som ser hela världen totalt ärkestereotypiskt ocksåMundo said:Problemet med Maxander och Kiyona är inte bara att de är skitdryga, de är också ärke-stereotyper.
Håller helt med er. Tummen upp!Ymir said:Skiiiiitkoolt.En brun, pergamentartad karta av mundana, eller valda delar av mundana. På land och havsytorna finns stiliserade bilder av lokalbefolkningen i lokal klädstil, som i modulböckerna.
Men kartan behöver monster som sticker upp ur haven och sitter ute i ödemarken också. Typ en stiliserad panthera i Tarkas, och en halkyon som hoppar upp ur Stormarnas hav.
Gillar det skarpt. Men jag är fortfarande partisk för en neutral mundanakarta. Gärna en där inga länder markerats ut, endast land, berg, någon skog och vatten. Låt istället länderna anspelas på genom de stiliserade monster och kläder, vapen och annat som finns ritat på den.Poseur said:Men jag tycker att kartan ska vara en Mûhadinsk karta över Jargien. Liggandes på ett bort med massa typiska mûhadinska saker omkring med en Ahma-dolk nedstucken i Tibara/Daval. Några utspridda Dihram över kartan och pipan till vattenpipa slingrar sig runt ena sidan av kartan. Städerna som är utplacerade och texterna till de olika platserna är i "västerländsk"-kalligrafi och mer västerländska monster i haven och bergen( men kartan ska fortfarande behandla Jargien/Tarkas) Kanske ligger en hjälm från den Mûhadinska krigsherren brevid kartan också tillsammans med några typiska krigsherre-grejer och typiska Mûhad-grejer.
Bilden jag vill få ut utav bilden är "Oh fuck, Mûhadinerna vill invadera Jargien, men det är ju i Jargien EonIV utspelar sig "
Sedan oavsett om det finns något äventyrsupplägg om Mûhad invaderar Jargien eller inte så får man ju suget att fixa ett sådant äventyr med en sådan framsida.
/Poseur tänker kartor också
För mig är Elmore för alltid förknippad med AD&D, så han går fetbort bara av den anledningen.Den Upplyste Despoten said:Jag är fortfarande småkär i den bilden som vi ville ha på Eon 1 ursprungligen (den här: http://lcrazzy1.narod.ru/image/fantasy/larry_elmore/Elmore_Larry_040_Avalyne_The_Live_Giver.jpg ) men som i sista stund vi fick nej på pga rättighetsmeck. Så Keith Parkinsons numera klassiska "Northwatch" (drakryttaren som sitter med ryggen mot betraktaren i ett snölandskap) blev vår nödlösning.
Det jag gillar med "Avalyne" är den starka fantasykänslan, att något just har hänt men exakt vad lämnas till betraktarens fantasi att behandla. Och jag gillar snö. Snö känns Eon för mig.
Håller så med dig. En av anledningarna till att jag aldrig blivit en eonfanboy är att omslagsbilderna varit så oerhört tråkiga, och de har inte direkt lyfts fram av den hiskerliga marmorerade borden.Ymir said:Jag verkligen hatar samtliga av de där bilderna, för jag tål inte Keith Parkinson. Det är något så sjukt själlöst, ospännande och generiskt över hans bilder; de är tekniskt skickligt utförda, men saknar alla former av känsla av awesome såväl som personlighet. De ser ut som såna här ofattbart trista, semi-fotorealistiska bilder som Jehovas vittnen har överallt; med Jesus, lejon och får och glada människor med kvoterad etnisk mångfald i paradiset. Det är något som är riktigt jävla fel om man som tekniskt skicklig konstär misslyckas med att göra fantasy awesome; lite som Greg Land som inte kan göra X-Men awesome om så hans liv hängde på det.
Och de flesta Eon-omslagen som inte är av just Parkinson är ändå i samma vedervärdiga stil, typ Royo eller något.
Det där är nog ett bra sätt att attrahera exakt noll nya spelare.Lilla My said:Jag har kollat runt lite på fantasybilder och måste säga att de överlag är bedrövligt fula. För mycket färg och för idealiserat (?).
Jag vill ha mer realism med teman som det här: http://3.bp.blogspot.com/_K6yMItaTdUo/TP...ounded-alma.jpg
http://iconicphotos.wordpress.com/tag/crimea/
Realistiska bilder på realistiska resultat från skadetabellen! Grisodlarbonden som tvingas från sitt lilla torp för att gå ut i krig, och lyckas så där. Han har marscherat hela dagen innan slaget, så han rullar så många tärningar att han nästan bara kan fumla.
Nej, seriöst. Ska det vara bilder så slipper jag helst de glada fantasy-färgerna och de mörka onding-färgerna. Säg nej till kitsch.
Tror man kan kombinera.. några vanliga soldater i strid med en stor jävla drake bland skumma ruiner. Och ja, det är jordnära, men allt medeltidsmänniskan fantiserade om finns. Och lite till.Ymir said:Jag tror du skulle haft en bild med mer, liksom, awesome. Drakar eller magi eller fantastiska platser eller så. Jag vet att Saga är jordnära, men precis som med Eon finns väl såna saker i settingen ändå?