Nekromanti Omslag Shadows in Russia

Här ett omslag till projektet Shadows in Russia. Jag är ingen PS magiker men känner mig endå rätt nöjd med resultatet även om det finns ett par saker som behöver fixas.

Vad tycker ni om bilden?

Ymir

Liten kantbaron
Det ser fantastiskt ut. Hur läckert som helst. Det pseudokyrilliska typsnittet är spot on. Fast jag tycker nog 'Shadows over Russia' hade varit en snyggare titel. Plus då att jag starkt dissar en engelsk titel om modulen i övrigt är på svenska. Det går fetbort. Kalla det då hellre "Skuggor över Ryssland", "Ryska skuggor", 'Mörkret i Moskva' eller nåt.

- Ymir, tycker

Jag följer bara WW egna titlar på deras produkter som fokuserar på en geografisk plats. Men jag håller med, Shadows over Russia är faktiskt bättre.

Jag får väl editera mitt inlägg om du gör det. Jag har funderat på det där och kan nog konstatera att Skuggor i Ryssland är en betydligt mkt bättre titel på en bok som kommer skrivas nästan helt på Svenska.

Johan K

Gammal & dryg
Skitsnygg bild !!
Dock så skulel jag vilja ändra lite på den röda texten, den känns inte rätt i sammanhanget. Jag skulel nog vilja göra den mer mörkröd, allternativt i en annan, & sedan kanske göra denm i nått annant format. Kanske nått mer snirkligare, tror det skule passa in mer i sammanhanget.

Jag vill nog hålla texten i en härlig kommuniströd ton, samt att jag tycker Shadows texten är oerhört passande med sitt psuedo akryliska utseende. Men det kanske är den nedre textremsan du menar ?

Undertiteln är en av de saker som kommer att ändras och bli större samt mer lättläst.

Hurvida imageschack suger eller inte är dock helt ovesäntligt.

Omslag Version 2

Ok, texten tillfixad och förhoppningsvis läsbar. Titeln är även ändrad till svenska då jag tog till mig Ymirs tänk om saken och ordnade det.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Omslag Version 2

Jag tycker att titeln är väldigt off på bilden. Den nästan försvinner helt. Jag bifogar en bild där man ungefär brukar placera titeln (en liten bit över, enligt vissa. Helt rätt, enligt andra).

/Han som kan säga att det röda strecket markerar var någonstans titeln borde ligga

Pilzefrau

hon/henne

Har aldrig själv spelat något av deras spel, men har inte alla World of Darkness-spel ett kolon i titeln?
Vampire: the Requiem alltså.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Han said:
Jag bifogar en bild där man ungefär brukar placera titeln (en liten bit över, enligt vissa. Helt rätt, enligt andra).

/Han som kan säga att det röda strecket markerar var någonstans titeln borde ligga
Nja. Brukar och brukar. Borde och borde.

Stödlinjer och matematisk-geometriska indelningar är kryckor för de typografiskt handikappade.

Ögat ska vara smakdomare – dvs. det ska se bra ut. (Och det beror i sin tur på omslagsillustrationens beskaffenhet.)

Det sagt tror jag att omslaget i det här fallet skulle få mer dynamik om titeln bröts på två rader

<center>SKUGGOR
I RYSSLAND</center>

och fick något större grad.

Annars tycker jag det ser schysst och WoD:igt ut.

Ska testa att bryta upp det i två rader samt göra det något större så får vi se hur det blir. Tack för tipset.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Omslag Version 3

Sjysst bild. För en gammal photoshoppare så syns det ju vilket filter du använt, men det är ju knappast något de flesta tänker på. En kommentar:

Texten där nere är aningen svårläst. Jag skulle nog antingen lägga till en svart rand bakom, med typ 50% opacitet eller så, eller lägga på en outer glow lagereffekt, med svart färg (man måste ändra blending mode till "Normal" eller "Multiply" för att det skall synas; "Screen" funkar inte med svart).

... och jag inser just att jag kräkt ur mig photoshop-termer som ingen antagligen hänger med på i alla fall. Fråga om något är oklart.

ripperdoc

Myrmidon

Snyggt, men jag tror du skulle tjäna på att städa upp bilden genom att försöka sudda ut en del av linjerna. Vissa är coola (de i himlen ex), men runt buskagen blir det för mycket, särskilt när undertiteln ska vara där.

Jag stödjer Genesis i att båda titlarna bör ges någon form av glow, outline eller motsvarande för att de ska stå ut mer.

(Nu minns jag inte exakt vad filtret du använt heter i Photoshop, men det är ett standardfilter 1A i all matematisk bildbehandling, eftersom det anger förändringen i bilden. Jag har programmerat en dröse sådana i olika sammanhang. Det används bland annat för att skapa enkel automatisk bildigenkänning - det är lätt att hitta konturer. Slut på utvikning :gremwink: ).

Som sagt, jag är ingen hejare på PS, jag reder mig ok inte mer. De ändringar som föreslagits hitills är sånt jag rätt enkelt kunnat fixa iordning. Ska se om jag kan ordna till texten nertill en aning.

PAX

Jordisk Äventyrare
Version 3 ser OK ut tycker jag. Har inte så stora krav som andra här... Är mer intresserad av att se innehållet framöver.

"Keep up the good work."

Jag ska nog fixa till omslaget något mer, men det känns som att det mest är småpill kvar i vilket fall.
Innehållet Kommer att bestå av 80% Vodka och 20% Ångest. Tror det blir en bra mix.