Nekromanti Omslag Shadows in Russia

Re: Omslag version 4

Idag har vi ju sagt ! :gremtongue:

Du ska nog få din dos av Ryssland framöver så oroa dig inte.

Za zdaróvja!

Tack!

Jag är nöjd med Version 4, men det kan nog bli lite bättre så jag ska peta lite mer så får vi se vad det blir.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Omslag version 4

Sååja, det här var bra. Gillar verkligen det hela.
Blir sugen på att testa detta spel, alla gånger !

Omslag version 5

Version 5. Eftersom modulen kommer behandla mer än endast Vampire: The Requiem så ändrade jag undertiteln, annars inget nytt. Skuggor i Ryssland kommer ta upp främst de odödas leverne men även Urathas (Varulvarna) samhälle och självklart också livet för den gemene människan. Changelings kan komma att ta upp en liten del också, men det återstår att se, det beror främst på att jag inte äger nya Changeling samt att jag helst vill fokusera på de två saker jag gillar mest med WoD, just Vampyrer och Varulvar.

Ram

Skev
Re: Omslag version 5

Riktigt snygg! Personligen så gillade jag faktiskt originaltypsnittet utan den guloranga kanten bättre, men det är pettitesser.

krank

Går ondskans ärenden

OK, allt är skitsnyggt - utom undertiteln.

Kanske är det bara jag? Jag vet inte, allt jag vet är att texten "En kampanjmodul för World of Darkness" lider av följande:

* Svår at läsa pga handstilstypsnitt.
* ...vilket hade varit OK om det faktiskt sett ut som handstil...
* ...vilket det inte gör pga den rätt fula photoshopeffekten.

Så...

* Handstil är snyggt, men...
* ...om du ska ha någon photoshopeffekt, och det tycker jag inte du ska ha, ingen så tydlig iaf, så bör du nog välja ett annat typsnitt.

//krank, försöker vara hjälpsam

Undertexten led utav att den var svår att läsa tidigare också, men jag tycker att det blev betydligt bättre iom den inre glöd jag lade på texten.
Typsnittet är desutom väldigt likt det WW själva använder och ett bra argument till att inte byta ut det.

/Draugen kan läsa det och det är det som är viktigast. :gremtongue:

krank

Går ondskans ärenden

Undertexten led utav att den var svår att läsa tidigare också, men jag tycker att det blev betydligt bättre iom den inre glöd jag lade på texten.
Har du testat att ha vit färg? Vitt mot svart är tydligare än rött mot svart - och definitivt tydligare än rött-och-vitt-och-grader-däremellan mot svart...

WW har framförallt tidigare också haft helt inkompetenta framsidesdesigners, det är helt riktigt. Men de har haft en del bra också. Typsnittet skulle fungera rätt OK om det bara vore helfärgat - gör det synligt med färgkombinationer snarare än photoshopeffekter, är mitt råd. Photoshopeffekter är i regel inte snygga utom i extrema undantagsfall - logon högst upp kan vara en av de snyggare sätten att använda inner glow jag sett. Däremot på skrivstil... Mnjäh. Dess inner glow påminner mer om nåtslags emboss-effekt, och det ser inte så särdeles bra ut. Tycker jag.

Jag hoppas att du tar det jag skriver för vad det är; försök till konstruktiv kritik, inte kritik mot dig som person eller din kompetens. Jag vill bara försöka hjälpa, och vill du inte ha min hjälp är det bara att säga till.

Marukusu

Hero

Hur snyggt som helst, förutom att jag anser att du gott kunde vända på K:et i "Skuggor" och på de båda R:en.
Jag är faktiskt inte alls ett fan av att pseudoryska alltid skrivs med bakochframvända "R"... sorry.

Annars jävligt nice, som sagt.

Svarte Faraonen

ром и смерть

Särskilt med tanke på att K i det kyrilliska alfabetet är vänt på samma håll som hos oss. "Sktsggoya i Yausslaid", liksom.

Marukusu

Hero

Hehe, damn right. Felvänt R uttalas också för övrigt "ja" på ryska och alla "vi" som kan vår rudimentära kyrilliska fattar ingenting när vi ser den bokstaven missbrukas här i det dekadenta väst.

Tag tar till mig och lyssnar, jag tar inget personligt. Jag vet att du kan betydligt mer om sådant här än jag själv så jag bugar och bockar för feedbacken.
Skall testa o köra vitt så får vi se hur det artar sig.

Kruxet är att det var den enda fonten jag fann som jafg gillade. Har du ett tips om en som ser likdan ut och är gratis så länka gärna för jag gör gärna de ändringar du föreslagit.

Jag antar att jag inte kan trycka detta.....

...för det vore väl ett rätt fett brott mot Copyrightlagen, eller ? Måste fråga för att vara på den säkra sidan.

Men eftersom jag gärna skulle vilja ha ett ex till åtminstone mig själv skulle jag vara intresserad av alternativa lösningar som innebär att jag har en hårdinbunden bok i slutändan. Förslag?

ripperdoc

Myrmidon

Jag håller inte med. Det ser jättebra ut med bakåtvända bokstäver. Jag vet inte vad korrekt kyrilliska har med saken att göra! :gremwink:

(men som info till Draugen - det går i photoshop mig veterligen att vända på bokstäver utan problem, man behöver bara krångla lite med att göra bokstaven till pixlar)

(men som info till Draugen - det går i photoshop mig veterligen att vända på bokstäver utan problem, man behöver bara krångla lite med att göra bokstaven till pixlar)
Jag satt o kollade på det där igår, men fick inte till något vettigt. Jag låter det nog vara som det är nu. Jag känner mig nöjd och tycker jag lyckats få till en bra framsida som är väldigt WoDig.
Möjligt att jag trixar till det hela vid ett senare tillfälle eller att någon riktigt duktig layoutare får kolla på det, vi får helt enkelt se, men för stunden är den klar.

Tack till alla som kommit med feedback och idéer !