Snyggt. Vet ingenting om EDD eller Expert Redux, men jag gillar det blågrå. Dock tycker jag det ljusare x:et stör lite.Grisodlar'n said:Har laddat upp ett omslag till Expert Redux (min egna version av EDD)
/.../
Jag ville ha något spartanskt, så det blev bara titeln i princip som fick pryda omslaget. Kom gärna med en synpunkt, lite beröm eller svidande kritik.
Good point.Det är kanske lite för mörkt som någon anmärker
solvebring said:Skitsnyggt! Me like som fan.
Fast det vore najs med någon symbol som är av precis samma stil som loggan också. Jag förstår att du kan tycka det blir för mycket med en illustration. Fast en enklare grej, någon spartansk illustration eller någon symbyl som som har precis samma texturer som loggan vore najs.
Kanske konturerna av ett drakhuvud, en tärning eller något sådant.
... Om inte så ja, det är ett snyggt omslag som det är redan nu så det funkar lika bra nu egentligen. Tycker bara det känns aningen tomt.
Jo, jag förstår vad ni menar. Illustration blir det inte, men någon form av abstrakt symbol i samma stil som loggan kan jag försöka fixa till.Vitulv said:Jättesnyggt, men det behöver någon illustration. Ett svärd, en stiliserad drake, en abstrakt symbol, whatever som bryter mot det monotona.
Jo, jag stör mig på det jag också. Jag använde en stentexture som layer mask. Tydligen var den ganska ljus precis vid X:et. Men det kan jag fixa. Andra har tyckt att jag borde göra texten aningen ljusare, så jag ska hitta något mellanting.Möller said:Snyggt. Vet ingenting om EDD eller Expert Redux, men jag gillar det blågrå. Dock tycker jag det ljusare x:et stör lite.
Jag tycker att det ljusa X:et är briljant. Möjligtvis kan man ljusa lite på bokstaven innan också. Jag ser framför mig att den här stenboken ligger i en krypta och en äventyrare närmande sig från höger med en fackla i handen, en äventyrare som kommer bli den första att återupptäcka och åter föra ut den gamla läran för den värld som glömt. En ny gryning över en gammal värld.Grisodlar'n said:Jo, jag stör mig på det jag också. Jag använde en stentexture som layer mask. Tydligen var den ganska ljus precis vid X:et. Men det kan jag fixa. Andra har tyckt att jag borde göra texten aningen ljusare, så jag ska hitta något mellanting.Möller said:Snyggt. Vet ingenting om EDD eller Expert Redux, men jag gillar det blågrå. Dock tycker jag det ljusare x:et stör lite.
Lux är ljus, dux är ledare (blev sedan »duke« på engelska).Glom said:Jag har säkert fel, men associerar till -RE- -DUX- -ÅTER- -LJUS-