Nekromanti Omslag till Expert Redux

Har laddat upp ett omslag till Expert Redux (min egna version av EDD) här:

Omslag

Jag ville ha något spartanskt, så det blev bara titeln i princip som fick pryda omslaget. Kom gärna med en synpunkt, lite beröm eller svidande kritik.

Markehed

Warrior
Snyggt men du kanske skulle kunna göra texten lite ljusare för att få fram den tydligare.

Möller

Hubert Hortlax
Grisodlar'n said:
Har laddat upp ett omslag till Expert Redux (min egna version av EDD)
/.../
Jag ville ha något spartanskt, så det blev bara titeln i princip som fick pryda omslaget. Kom gärna med en synpunkt, lite beröm eller svidande kritik.
Snyggt. Vet ingenting om EDD eller Expert Redux, men jag gillar det blågrå. Dock tycker jag det ljusare x:et stör lite.

solvebring

Superhero
Skitsnyggt! Me like som fan.
Fast det vore najs med någon symbol som är av precis samma stil som loggan också. Jag förstår att du kan tycka det blir för mycket med en illustration. Fast en enklare grej, någon spartansk illustration eller någon symbyl som som har precis samma texturer som loggan vore najs.
Kanske konturerna av ett drakhuvud, en tärning eller något sådant.

... Om inte så ja, det är ett snyggt omslag som det är redan nu så det funkar lika bra nu egentligen. Tycker bara det känns aningen tomt.

Glom

Veteran
Snyggt, härlig bastant rollspelskänsla. Påminner om Trudvangstilen fast med grå stenbakgrund istället för deras bruna läder.

Det är kanske lite för mörkt som någon anmärker, fast jag antar att man inte behöver anpassa sig efter gamla krav på rollspelsprodukter: Att de skall tåla upprepade kopieringar :)

snyggt med den stundande gryningen längst bort på X:et. Redux, our time will come again!

Lycka till

solvebring

Superhero
Det är kanske lite för mörkt som någon anmärker
Good point.
Inte för att jag personligen tycker omslaget i sig är för mörkt. Sådant är dock svårt att säga beroende på vad man har för skärm och inställningar på den.

För mig är det "lagom" dunkel. Gillar det. Dock kan jag tycka att texten går ihop lite mycket med bakgrunden just för att de är dunkla båda två. Att ljusa upp texten lite skulle kanske skapa bra kontrast och ge det hela en tydligare, lite ljusare känsla?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jättesnyggt, men det behöver någon illustration. Ett svärd, en stiliserad drake, en abstrakt symbol, whatever som bryter mot det monotona.

Tyvärr inte. Projektet har blivit något av en koloss, eller snarare en albatross kring min hals. Jag önskar att jag kunde plita ned allt snabbare, och att nya, fräscha regelidéer poppade upp hela tiden, men så är det inte. Mycket är klart, men jag håller på med flera pdf:er, Regelbok, Kampanj, Bestiarium och Magi.

solvebring said:
Skitsnyggt! Me like som fan.
Fast det vore najs med någon symbol som är av precis samma stil som loggan också. Jag förstår att du kan tycka det blir för mycket med en illustration. Fast en enklare grej, någon spartansk illustration eller någon symbyl som som har precis samma texturer som loggan vore najs.
Kanske konturerna av ett drakhuvud, en tärning eller något sådant.

... Om inte så ja, det är ett snyggt omslag som det är redan nu så det funkar lika bra nu egentligen. Tycker bara det känns aningen tomt.

Vitulv said:
Jättesnyggt, men det behöver någon illustration. Ett svärd, en stiliserad drake, en abstrakt symbol, whatever som bryter mot det monotona.
Jo, jag förstår vad ni menar. Illustration blir det inte, men någon form av abstrakt symbol i samma stil som loggan kan jag försöka fixa till.

Möller said:
Snyggt. Vet ingenting om EDD eller Expert Redux, men jag gillar det blågrå. Dock tycker jag det ljusare x:et stör lite.
Jo, jag stör mig på det jag också. Jag använde en stentexture som layer mask. Tydligen var den ganska ljus precis vid X:et. Men det kan jag fixa. Andra har tyckt att jag borde göra texten aningen ljusare, så jag ska hitta något mellanting.

Glom

Veteran
Grisodlar'n said:
Möller said:
Jo, jag stör mig på det jag också. Jag använde en stentexture som layer mask. Tydligen var den ganska ljus precis vid X:et. Men det kan jag fixa. Andra har tyckt att jag borde göra texten aningen ljusare, så jag ska hitta något mellanting.
Jag tycker att det ljusa X:et är briljant. Möjligtvis kan man ljusa lite på bokstaven innan också. Jag ser framför mig att den här stenboken ligger i en krypta och en äventyrare närmande sig från höger med en fackla i handen, en äventyrare som kommer bli den första att återupptäcka och åter föra ut den gamla läran för den värld som glömt. En ny gryning över en gammal värld.

Jag har säkert fel, men associerar till -RE- -DUX- -ÅTER- -LJUS-

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Glom said:
Jag har säkert fel, men associerar till -RE- -DUX- -ÅTER- -LJUS-
Lux är ljus, dux är ledare (blev sedan »duke« på engelska). :gremsmile: