Är det inte Kim Vässmar?
Det är definitivt inte Keith Parkinsons bild. Jag får en känsla att det är Kim Vässmar själv som knåpat ihop denna (men jag hittar inte hans "K"). Jag tycker det är ett spännande försök - hittills har jag aldrig sett honom arbeta i färg - men bilden och kompositionen lider av vissa brister. Skaparen har i vilket fall satsat på en ganska komplex suggestiv känsla, stad-mörker-magi-mystik, och även fast detta också är berömvärt märks steget till en mer professionell bild fortfarande av. Några punkter:
[*] Det finns en oförklarlig skugga löpande längst ner i bild. Inget avbildat skulle resultera i denna.
[*] Området kring människorna på bilden har gjorts ljusare för att få dem att stå ut. Detta ser onaturligt ut och ger en känsla av kollage. Människorna är också tecknade mycket skarpare än sitt sammanhang, vilket ökar på den känslan.
[*] Tonen på närmsta väggen+fönster, byggnaden i bakgrunden och framför allt himlen skär sig med färgen på den melerade Eon-bården. Detta skulle behövas komponeras bättre - för mig råder en obalans mellan bild och sammanhang.
Men Kim, om det nu är du, jag tycker det är roligt att du försöker, och att omslagen börjar göras inom Eon-teamet. Det är på tiden - läs till exempel weilyns inlägg nedan (det finns många fler exempel). Jag antar då givetvis att det i Av Blod Komna förekommer en mystisk katedral, korpar samt möjligheten till häftiga väderfenomen.