Nekromanti Omslaget till magiboken! [ANT/Länk]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Fins nu att beskåda på Riotminds hemsida, eller ja, omslagsillustrationen i varje fall. En synnerligen läskig och tuff lindorm. Kalassnyggt, som alltid.

/Vulf

Johan K

Gammal & dryg
SWEET !!!

Ouch !!
Den där gör ju nästan ont när man ser på den ju !!
Gissa om man blev sugen på att köpa den omeblebumms då !! :gremwink:

/ Johan K, som är ruggtit torsk på DoD6

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Stenar

En riktigt snygg bild till. Synd att texterna tydligen inte håller samma kvalitet. Dessutom börjar jag undra om det inte finns en enda sten i Trudhvang som det inte varit någon klåfingrig jävel framme och klottrat några runor på? :gremwink:

/tobias

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Stenar

Äh, Riotminds har fått tillräckligt med skit för språket i deras böcker. Måhända att det har sina brister, men det vägs upp av att namnkulturen är underbart mustig och att språket faktiskt är väldigt mysigt beskrivande på ett vikingarått, sagoskimrande och Trudvangskt sätt. Jag stör mig inte längre på lite stavfel och haltande meningsuppbyggnad.

Det är snarare reglerna som jag stör mig på nu för tiden. De är för svåra att förstå sig på. I varje fall vid skapandet av rollpersonen. Men det är en helt annan diskussion.

/Vulf

[color:\\"red\\"] Edit: Och stenarna? Tja, det är Trudvang, det bara är så. Erkänn att det är snyggt och ballt? [/color]

Leon

Leo carcion
nja...

Nja... snygg är den ju, men det känns som om deras bilder glider allt mer från ren ursagostämning till vanlig fantasypulp a la eddings/eon/d&d.

Ormen var inte särskilt snygg, och var var linden? ? :gremtongue:

Brunalven

Warrior
Re: nja...

Du kanske inte har märkt det, men den rena ursagostämningen: prinsessan i tornet och riddare i skinande rustning är tämligen spolad av RM efter att Osthem utgavs. Nu blandas high fantasy saga med hårdkokt nordisk stämning och keltisk hjälteepik.

Leon

Leo carcion

Ursagan för mig är inte prinsessan i tornet, utan Beowulf med Grendels arm i handen, eller Siegfried vs. dvärgen Albrecht no holds barred.

Och bauer.

Jag kan gå med på att bilderna är high fantasy, granted, men de blir varken nordiska eller keltiska bara för att de har stora biffar i skägg med.

Detta endast om omslagsbilderna.

Brunalven

Warrior

Ja, om man nu enbart ser till omslagen så är det kanske svårt att förmedla den exakta stämningen rollspelet vill skapa, just med dessa. Exempelvis framgår inte stämningen på världen i den första grundregelboken av sjätteutgåvan, så hur man genom att se på den kan komma fram till att den handlar om "ursagostämning" är beyond mig. För att skapa sig en bild av spelets stämning måste man givetvis läsa lite oxå.

På omslaget till magiboken finns en lindorm och det torde gå mer hand i hand med sagor om beowulf och siegfried än dessa sagor gör med en bild på ett gäng med dvärgar som slåss med en skock skogstroll.