Nekromanti Omvänt snatteri?

Johan K

Gammal & dryg
W-T-F ?!?!?

HuHu ?!?! :gremconfused:
Det där var ju lite mysko ja, det måste jag ju säga.. :gremgrin:
Nån teori har jag inte, inte mer än att folk har en ganska stor fantasi för att bli av med sina husdjur.. :gremsuck:

Jaggernaut

Hero
En zoobutik i Bollnäs har problem med att folk smugglar in oönskade djur till dem

De ska ju vara glada. Mer att sälja och får de inte allt sålt behöver de ju inte köpa mat.

Jag misstänker att det hela handlar om en jättelik konspiration av miljö partiet i syfte att enväldigt härska över Sverige och i slutändan världen. Vem misstänker de rara djuren man köper i en helt vanlig djuraffär. Dessa är i själva verket genmanipulerade och hyperintelligenta och ska manipulera folket att rösta på mp.

Det enda mp inte tänkt på i sin genialiska och överonda plan är att i och med detta är djuren mycket intelligentare än dem så hur har de tänkt kontrollera dem egentligen? Troligtvis kommer vi få ett Sverige styrt av sköldpaddor och råttor.

/Jaggernaut – paranoid

Pom

Swashbuckler
A.k.a. fortplantning?

Det är tydligt att vi måste förbättra kvaliteten på sexualundervisningen om det ses som ett oförklarligt mysterium när antalet djur i en population ökar...
:gremgrin:

Storuggla

Champion
Speed breed

"Det är tydligt att vi måste förbättra kvaliteten på sexualundervisningen om det ses som ett oförklarligt mysterium när antalet djur i en population ökar.."

Jo, det var min första tanke, men fågelkräken och skäldpaddorna lägger ju ägg, och det borde i alla fall personalen märka när de städar burarna/akvarierna. Så fan vet.

Storuggla, kollektivavtalsborgare

Gylf draken

Warrior
Jag tror personligen att folk köpt djur som deras skrikande dotter sen inte kan t hand om, de vill inte börja leta efter något kvitto eller bråka med personalen, så de tar helt enkelt hamstern i fickan, går inte och glor på djuren som så många andra och stoppar sedna tillbaka gnagaren när ingen ser, dottern har ju redan haft sitt kul och fått en nyttig läxa av hur mycket ansvar ett djur är :gremwink:.

VH Jens.L "Smugglar in ett hygelmonster i stallet"

Gastono

Hero
Haha, det har var ganska underhållande att läsa måste jag säga.
Vad skall man tro om detta är ju dock en annan sak, smuggla in djur i en zooaffär?

Foggmock

Myrmidon
Alltså, okej om man smusslar in åkersorkar och sånt småkrafs, men är inte sköldpaddor rätt dyra?

Pom

Swashbuckler
Re: Speed breed

Det kan ju för all del vara mattekunskaperna som behöver skärpas i Bollnäs istället. :gremtongue:

Men hela djurmysteriet kan ju vara en anka.

Wictor

Warrior
Hacka på Mp

Troligtvis kommer vi få ett Sverige styrt av sköldpaddor och råttor
Tja, jag väljer sköldpaddorna och råttorna att styra Sverige framför Mp vilken dag som helst.

Wictor

Warrior

Jo, det var min första tanke, men fågelkräken och skäldpaddorna lägger ju ägg, och det borde i alla fall personalen märka när de städar burarna/akvarierna. Så fan vet.
Fattar du väl, personalen är så indoktrinerade i djurskötsel och att man inte stör eller rör djurs ägg och bon att de inte ens ser dem när de är där. Det blir liksom som en blind fläck för dem. Det tror jag på i alla fall! :gremgrin:

Hjalle

Swashbuckler
Jo, fast sen vill man bli av med dem av olika anledningar. Det är juh en massa som släpper ut dem i sjöar och sånt. Jag tror att de där sköldpaddorna varit nåns ett tag, innan de blitt för stora (med akvarium, då), för dyra eller för jobbiga.

-Hjalle, skalman.

Som utbildad djurvårdare så kan jag säga att det absolut inte är så... de flesta djurvårdare lever faktiskt i de djurparker/zoo affärer de arbetar i och lever i symbios med djuren. De tar hand om djuren och i utbyte så får de mat från dem :gremgrin:

Djurvårdare är helt enkelt människor som blivit förvildade :gremwink: :gremtongue: