Nekromanti Onödigt många forum, kläm ihop!

solvebring

Superhero
Jag undrar ärligt talat varför vi ska ha alla dessa småforum? Det känns bara onödigt och ineffektivt. Varför istället inte slå ihop de forum som faktiskt kan slås ihop. Därmed blir forumindelningen mer effektivt, dessutom får de mindre forumen tillsammans fler inlägg av vad de har nu när de ligger separat.

Min tanke är:
Varför kan inte Neogames alla produkter samlas under ett Neogamesforum?
Varför kan inte Blixt och Gillbrings samlas under ett Rävspelsforum?
Varför kan inte småforum som Höstdimma och Staden samlas under ett Övriga indiespel-forum (eller liknande)?
Osv. osv.

... Man rensade ju bort och slog ihop flera andra ineffektiva och händelselösa forum en gång förrut. Jag tycker det vore trevligt med ännu en städning. Det gör forumet kort och gott "renare" och effektivare.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Du har helt klart en poäng, speciellt vad gäller NeoGames spel.

På tal om ingenting vore det snyggt om någon kunde fixa så att man såg en Eon-logga högst upp på Eon-forumet, och inte bara en vit ruta med ett kryss i. Samma sak gäller flera officiella forum där loggorna verkar ha försvunnit.

/tobias

Organ

Out of time, out of mind
Jag har egentligen inget att tillföra i frågan men vill bara påpeka att senast detta var på tapeten så fick vi veta att policyn är att de spel som väljer att ha sina officiella forum på wrnu får ha det. Det är därför som t ex drakar och demonerforumet stängdes då det officiella finns på hos RM medans Eonforumet är kvar. Sedan är det en fråga om aktivitet och intresse vilket anledningen till att det finns ett D&D-forum.

/Anders

anth

Vetefan
Jag tycker att du har en poäng.
Men även Organ har en poäng - De spel som har sina officiella forum här ska få ha egna forum.

Men det finns en lösning som uppfyller bådas synpunkter: underforum.
Skrolla längst ner i forumslistan så kommer man till arkiverade forum - där de arkiverade forumen ligger som underforum.
Varför inte skapa en grupp som heter "Övriga forum" och lägga alla småforum som underforum under detta?

solvebring

Superhero
Trevlig idé. Ja, det skulle ju göra densamma effekten. På så vis kan man slå ihop forum, städa upp lite, men ändå behålla dem som egna forum fast i form av underforum. :gremsmile:

Necross

Swashbuckler
Tycker inte det spelar så stor roll faktiskt, hur många småforum det finns.

Vad som däremot vore bra är om folk kunde se till att "tagga" sina inlägg tydligare i rubrikraden, t ex "Eon: Skadesystemet slirar" eller "Vampire: Tips på ny setting" osv.

Ymir

Liten kantbaron
jovisst, men i frågan om aktivitet och intresse är ju Neotech- och D&D-forumen extremt avsomnade just nu. Neotech lär få sig en nytändnning när nyutgåvan (förr eller senare) tar rollspelssverige med storm, men D&D...jag har försökt diskutera D&D här, men känner ofta att jag fått såpass mager respons att, jag vet inte...de som verkligen är inne på D&D föredrar kanske att diskutera det på engelska amerikanska forum?

- Ymir, resonerar