"Allvarligt talat, det finns många sätt att spela rollspel på, men lik förbannat är det en hobby. Det är inte så där jäkla kreativt i mina ögon. Det är kul att spela rollspel. Varför försöka göra det till något djupare än så?"
Inte så jäkla kreativt? Att hitta på nya äventyr? Att skapa egna världar? Komma på nya karaktärer? Att försöka hitta på inledningar som är originella varje gång? Jag har svårt att tänka mig många andra hobbies som är mer kreativa. Kreativitet utesluter inte kul. Jag vet att vissa tycker det är kul med lite action och äventyr som drar igång direkt, men det finns också de som tycker det är kul att spela långa dramer där det viktiga är att bara spela rollpersonen, inte tt lyckas med ett speciellt mål. Rollspel är så djupt som man gör det som många andra intressen. Det finns ju exempelvis de som tittar på film för att det är kul, och de som tittar på det intresserade av ljussättning, hur en scen filmats, eller vilka budskap som regissören försökt få fram. De som försöker göra det till nåt djupare än så är de som helt enkelt är så intresserade av det att de vill gå under ytan av olika anledningar, kanske för att kunna göra intressantare äventyr, eller annorlunda världar, eller perfekta regler.