Nekromanti Ond gud?

storken

Warrior
SPOILER

Vill man använda Xinu bör man först försöka fylla i luckorna och fundera kring vad det är med Xinu som gör att guden lyckas få några anhängare...
Tja, en ny eon nalkas bakom hörnet. Men först blir det mörkt & då kan man behöva någon att hålla i handen..

Re: Surpuppa

Hmm, varför tro på honom? Daak är den rätte guden, och den ende guden, ialla fall om man får se till Aralions synvinkel vilket hans spelare gör

Aralion Ravathon , Cavalles av det Jargiska Kejsardömet!

storken

Warrior

Äsch, ska det nu vara Daak så ska det i sådana fall vara Damarisk Daak-tro, där andra gudar iaf inte förnekas..

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Ond? Jag kallar honom framgångsrik. "

Inte jämfört med de flesta andra gudar. Dessutom så skulle jag vilja veta hur du definierar ond om du inte tycker att det är en beskrivning som passar in på honom.

Mäster Atrion

Warrior

Nej, nu håller jag inte med. Daak kanske är stor men han är inte den enda !!!!! Och om han är den rätta får väl person som person tolka. Enligt Jargierna kanske han är det men om du tittar i andra länder så är han inte det. Och dock är det ju mer länder som säger emot det eller mer folk !!!!!

didde

Veteran

Hr vet du att Xinu är en han?! Jag har alltid sett det som en hon. Men det är väl en smaksak, för gudar har väl inget kön...ella?