Nekromanti Ond order..

Duddmannen

Hero
Nja, ond och ond ...

Det är ju så i Eon att det inte riktigt finns något Ont eller Gott, det handlar istället om vad man utgår ifrån. Så egentligen kan man säga att alla riddarordnar och tempelriddare är "Goda" för sin egna sida och "Onda" för motståndaren.

Om du säger vilket sida som ska betraktas som "God" så kan jag hjälpa dig vidare.

taron

Veteran
Re: Nja, ond och ond ...

Ok, Om dom ska vara 'goda' mot Asharien då?
Kanske dyrka nån gud som allmänt ses som 'ond' då? :gremsmile: hehe. Bygger juh mitt lilla egna Mundana på ett MUD där saker och ting bygger mycket på gott och ont.

Helmgast

Är Mundana rätt värld för gott å ont? Det finns nog bättre (värre) världar enligt mig om du letar efter gott-ont-motsättning.

taron

Veteran

Nej nej nej, haka inte upp er på det. Mundana är precis rätt värld för mig :gremsmile:
Om jag säger så här då, Nån som vet om nån häftig order, som man kan backa upp med mycket information? :gremsmile:

Helmgast

Cirefalierna kan göra mycket, och de är väl det närmaste 'onda' man kan komma enligt L&H...

Måste orden vara religiös?

Om den måste det, så är Xinukultister inte allt för omtyckta. Om den inte måste det, så hatar de flesta de Mûhadinska Härjarna.

Mvh Victor Palm...

...Som tycker att du kan utveckla lite mer nästa gång.

taron

Veteran
Re: Måste orden vara religiös?

Ok, var kan berätta om Xinukultister och Mûhadinska Härjarna?.. Att dom är religösa är inte ett krav men ett stort plus :gremsmile:

Läs i V&N om Xinu. Härjarna hittar du i KV.Spoiler

Om härjarna finns dock inte så mycket fakta, men dom används av den Mûhadinska adeln för att plundra och vara allmänt galna och slåss. De är ofta drogade så att de inte känner smärta, och för att de ska bli mer agressiva.

Xinukultister finns lite överallt, dock en lite större koncentration i Damarien. Dom dyrkar demonen (eller är han gud?) Xinu. Religionen förespråkar våld och terror, och Xinu har ett antal inkarnater som manipulerar högt uppsatta män i Mundana. Bland annat Damariens kung (eller är han kejsare?) är helt under Xinus kontroll. Helmslakten var en händelse som förstörde staden Helm, men som gav Xinu cirka 50 Helmgastar. Helmgastarna är spöken som kan anta vilken fysisk form som helst, dom har fem mans styrka, ungefär omöjliga att döda, och dom lyder alla order blint.

Mvh Victor Palm...

...Ska iväg till Åre och åka snowblades idag.

storken

Warrior
Re: En liten rättelse(lika mycket spoiler här med)

Dom dyrkar demonen (eller är han gud?) Xinu.

Han är en gud.

Damariens kung (eller är han kejsare?)

Han är Storfurste.

Helmslakten var en händelse som förstörde staden Helm, men som gav Xinu cirka 50 Helmgastar.

Helmslakten orsakades då Xinu kom till Mundana. Där skapade han sedan ca 100 Helmgastar, varav 87(om jag inte minns fel) fortfarande lever.

Var bara tvungen. Rätt ska va rätt! :gremsmirk:

//Niclas, som intresserar sig mest för Damarien, Helm & Xinu.

Shulger

Veteran
Re: En liten rättelse

Dom dyrkar demonen (eller är han gud?) Xinu.

Han är en gud

Nej plågoande

Det är Thamas vitfjäders fru som är Xinus inkarnat
Det är dödstraff på att dyrka Xinu i Damarien.