entomophobiac
Low Prep High Play
Spårade ur totalt med olika småsaker till mitt förra scenario, så den här gången är det lite mer måttfullt. Men en sak jag vill ha för att ge det hela en anknytning till verkligheten — och en känsla av "scope" — är en karta som spelarna kan sitta och peka på.
Såhär ser första utkastet ut:
Handlar inte om att resa eller förflytta sig, utan om att få en känsla av vad som hänt med de 18 försvunna och om det kan finnas kopplingar mellan dem samt ledtrådar i individuella fall som knyter dem till de misstänkta.
Men en diskussion som dykt upp nu är om det skadar mer än det hjälper? Gör kartan att folk kommer vilja förflytta sig, eller handlar det främst om premissen?
Scenariot utspelar sig i realtid på konventet, vilket innebär att spelarna har fyra-fem timmar på sig att knäcka fallen. Kartan är en av de saker de kan ha till sin hjälp.
Vad tror ni?
Såhär ser första utkastet ut:
Handlar inte om att resa eller förflytta sig, utan om att få en känsla av vad som hänt med de 18 försvunna och om det kan finnas kopplingar mellan dem samt ledtrådar i individuella fall som knyter dem till de misstänkta.
Men en diskussion som dykt upp nu är om det skadar mer än det hjälper? Gör kartan att folk kommer vilja förflytta sig, eller handlar det främst om premissen?
Scenariot utspelar sig i realtid på konventet, vilket innebär att spelarna har fyra-fem timmar på sig att knäcka fallen. Kartan är en av de saker de kan ha till sin hjälp.
Vad tror ni?
Attachments
-
58.2 KB Views: 2