Nekromanti Onda misslor?

Sodivra

Champion
Kan misslor vara onda?

Och nu vill jag inte få svar i stil med "Ondska är ju subjektivt..." eller "bestäm själv..."
Visst, det är vad jag hade svarat, men nu vill jag inte höra det! /images/icons/wink.gif

Bring it on! Kan misslor vara "onda"?
(Den där iden om en misslewarlord i svindiskussionen var ju underbar..)

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Flash Back

Warrior
Visst, det är ju spelledaren som definierar vad som spelarna ser som ont. Då kan ju även en missla vara ond i spelarnas ögon, och det är ju oftast ganska lätt att skilja på ond och god i äventyret.

Så det är klart att det inte finns någon regel utan undantag. Misslorna kan vara onda.

<a href=http://www.stas.net/2/eon TARGET=_blank>Det Förglömda, en sajt tillägnad Eon</a>

Bravo Man

Veteran
Jag har en Missla som är lönnmördare i min spelgrupp vi har inte börjat spela ännu så jag vet inte riktigt om han är ond eller inte (yrket säger en sak rasen en annan?!?).
Jag tycker personligen inte att Misslor måste vara helt snälla bara för att andra raser tycker att dom är gulliga!
Det finns inget i böckerna som säger att dom är lika snälla som Alver (vad jag kan komma ihåg)!

SVAR: Ja, dom kan vara onda!

Vincentus

Veteran
Nu är du nog ute och cycklar, alverna i Eon är inte snälla och gulliga, spetsöriga älvor. (med undantag för Kirya..) Missorna har ju +3 i PER och är snälla som f*n.

"Det finns inget i böckerna som säger att dom är lika snälla som Alver (vad jag kan komma ihåg)!"

Misslorna är snällare än alverna...

"Amän hörru, faktiskt!"

Det beror på. Det finns många olika tolkningar vad per är för något. Olika saker som förslag, personlighet, fysiska, hur snäll man är osv. Vi hade en gång en spelare(i min förra grupp) som hade 18 i per och såg helt aldaglig ut. Hans karisma däremot, man kände när han steg in i ett rum, han hade lätt att bli åtlydd, personer respekterade honom osv. Han var en riktigt elak skurk som var livsfarlig. (Magnus svart alias svarte riddaren) Personlighet behöver inte vara hur gullig man är, men i misslornas fall är det det defenitivt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Krille

Super Moderator
Onda misslor!

"Kan misslor vara onda?"

Premiss: I Eon är "ondska" och "godhet" subjektivt. Det är definierat i spelet.

Om "ondska" definieras som "ett moraliskt ställningstagande som inte stämmer överens med det allmänt vedertagna i den egna gruppen" så jaförfan! Misslor skiter fullständigt i långlingarnas rikens gränser, vilket definitivt inte stämmer överens med uppfattningen i det egna riket! Misslor betalar ogärna skatt och är ovilliga att ställa upp till rikets försvar! De struntar i kyrkan och har en egen religion! Det är minst samröre med fienden, skattesmitning, myteri och kätteri! Det är ju uppenbart att misslor är onda!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Sodivra

Champion
Re: Onda misslor!

Citat från mig själv:
Och nu vill jag inte få svar i stil med "Ondska är ju subjektivt..." eller "bestäm själv..."

Sådeså!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Krille

Super Moderator

"Citat från mig själv: Och nu vill jag inte få svar i stil med "Ondska är ju subjektivt..." eller "bestäm själv...""

Men nu har jag med härledning av premissen "ondska är subjektivt" och ett typiskt samhälle i Mundana just bevisat att misslor är skitonda.

Dessutom, den premissen är inskriven i spelet. Det är ingenting som jag kan ändra på. Tar du bort den premissen så är misslor för snälla för att vara onda. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Nightowl

Champion

Mao, misslor saknar människors (och alvers, dvärgars och tirakers) kapacitet att vara:
*maktlystna
*egoistiska
*grymma
*blodtörstiga
*fördomsfulla
*fanatiska intill och över dumhetens gräns
*inbilska
*diverse andra drag som brukar kopplas till personer som lite fantasilöst betecknas som "onda".

Med andra ord: jag tror på Krille att misslor blir bra hjältar - ok, då _protagonister_. Kan de vara bra skurk..., eh, _antagonister_ också.

Nightowl, vill fortfarande spela en ond missle-warlord... erh, näe, men jag älskar paradoxer, och en liten späd varelse som föraktfullt anses som _gullig_ är utmärkt material för en Thulsa Doom-klon, bara för att chocka gluetus maximus av spelarna... Förresten är det inte kannibalism om misslor äter människor!

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk

Nightowl

Champion
Hah! Tigerungar är också gulliga. Dubbel-hah!

"<ler sött> Ni skall alla dö långsamt, utom kvinnan - för henne till mitt _harem!_ <blinkar gulligt>"

Pshaw!

Nightowl, tror iofs att en pragmatisk missla skulle vara den sortens skurk som dödar RP UTAN att spendera tre minuter av filmen med att skryta först...

Vindhand

Myrmidon
misslor _skall_ vara onda :)

Mao, misslor saknar människors (och alvers, dvärgars och tirakers) kapacitet att vara:

Den stereotypa misslan gör nog det... inget hindrar väl att en missla som fått en taskig uppväxt skiljer sig från denna. Nästa gång (om någonsin) jag spelar Eon tänker jag definitivt spela en missle-lönnmördare med mindervärdeskomplex, blodtörst och förakt för kragg-barbarer...

Nightowl, vill fortfarande spela en ond missle-warlord... erh, näe, men jag älskar paradoxer, och en liten späd varelse som föraktfullt anses som _gullig_ är utmärkt material för en Thulsa Doom-klon, bara för att chocka gluetus maximus av spelarna... Förresten är det inte kannibalism om misslor äter människor!

En alldeles strålande idé! Bra för spelarnas paranoia /images/icons/smile.gif

Nightowl

Champion
PRECIS!! De falska små spetsöronen är gulliga MED FLIT! Jag säger er, de är här för att FÖRGÖRA mänskligheten! DE VILL HA VÅRA KVINNOR!

Nightowl, tillfällig xenofobi