Nekromanti Onda xenomorffordon

Olle Linge

Snigel
Cool, och jag som inte ens visste om att det var en film påväg. Jag avgudar musikalen i alla fall, jag är uppväxt med den och minns när pappa översatte innan vi lärde oss engelska själva.

Rosen

Myrmidon
Jag avgudar musikalen i alla fall,

Du menar albumet?
Jag minns hur många skivhandlare förvirrade folk genom att ställa skivan i "filmmusik"-hyllan; många av mina kompisar trodde att den var ett soundtrack. Skulle förstås vara kul om den långt om länge blev det...

--
Åke

Olle Linge

Snigel
Du menar albumet?
Ja, precis. My bad.

Jag minns hur många skivhandlare förvirrade folk genom att ställa skivan i "filmmusik"-hyllan; många av mina kompisar trodde att den var ett soundtrack. Skulle förstås vara kul om den långt om länge blev det...
Det skulle vara sååå coolt, fast jag tror att chansen är minimal. Det har nostalgivärde och hur bra än musiken är imho, så kommen den inte att locka till en ny film. Tråkigt med förmodligen sant.

Rosen

Myrmidon
Det skulle vara sååå coolt, fast jag tror att chansen är minimal. Det har nostalgivärde och hur bra än musiken är imho, så kommen den inte att locka till en ny film.

Förutom CGI-filmen tänkt för release 2007 som den där websidan handlade om, alltså? (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Jag menade att de skulle använda musiken som filmmusik, alltså.

Eftersom Jeff Wayne själv ligger bakom projektet skulle jag bli rätt förvånad om de inte gör det i det fallet: "...a feature length CGI-animated film based on his musical work which is intended to be released in cinemas in 2007 (...) The film will stay true to the HG Wells' novel, being set in Victorian England and will of course make good use of Jeff's music"

När jag följer runt på länkarna är det förresten lite kul att se att sidan för Spielbergs kommande WotW-film (som utspelas i dagens USA) finns på waroftheworlds.com, medan sidan för Waynes grejor heter thewaroftheworlds.com -- Wells' roman hade ju "The" med i titeln...

--
Åke, vars favorit bland gamla konceptalbum iofs är Woodroffe/Greenslades gamla 'The Pentateuch of the Cosmogony", fast det är inte musiken från den man minns i första hand.