Mina spelare är på väg mot en rätt mäktig borg där de ska in och befria en polare. Problemet jag har är att standardborgen 1A där man springer in, köttar vakter, dyrkar lås och undviker fällor känns något klicheartad. Vad finns det för kul och oväntade saker man kan lägga in i ett scenario? Har nån spelat eller läst nåt intressant på detta koncept?
Specifikt handlar det om ett egeninfört avrundande scenario i Oraklets Fyra Ögon, där de ska till borgen i Fam Kvalvi, som beskrivs som mer eller mindre ointaglig och omöjlig att ta sig ut ur. Borgen är fn tänkt att baseras på borgen Chillon i Schweiz, i alla fall utseendemässigt. Jag har ganska stort spelrum i hur mycket jag kan jävlas med dem innan de kommer dit - om jag inte hittar på nåt nytt kommer de att föras in i borgen som fångar, slagna i järn (dvs, glöm magi).
Ideer?
Specifikt handlar det om ett egeninfört avrundande scenario i Oraklets Fyra Ögon, där de ska till borgen i Fam Kvalvi, som beskrivs som mer eller mindre ointaglig och omöjlig att ta sig ut ur. Borgen är fn tänkt att baseras på borgen Chillon i Schweiz, i alla fall utseendemässigt. Jag har ganska stort spelrum i hur mycket jag kan jävlas med dem innan de kommer dit - om jag inte hittar på nåt nytt kommer de att föras in i borgen som fångar, slagna i järn (dvs, glöm magi).
Ideer?