Nekromanti Ondingens mäktiga borg (tm)

Lindenius

Swashbuckler
Re: Deus ex Machina

Tycker du? Så skulle inte jag reagerat, utan skulle snarare tänkt "ojdå, det här hade jag inte räknat med, nu har SL planerat in något knepigt som vi inte brukar stöta på". Och sedan hade jag försökt klura ut vilka begränsningar teleporteringsportalerna innebär för mig och min grupp och hur vi kan utnyttja dem till vår fördel.
Det beror på vilka premisser (förutsättningar) man ställt upp för spelvärlden. Om jag skulle spela, säg Västmar, DoD eller annan Fantasy skulle jag bli hyfsat förvånad eftersom dimesionsportar inte hör till (min syn på den) spelvärlden. I Mage hade jag dock glatt accepterat detta.

Det kan funka om man hintar om det tidigare (kallas plantering i klassisk filmdramaturgi), men inte om det bara kommer hux flux från vänster.

//erik. eller höger

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Deus ex Machina

Det kan funka om man hintar om det tidigare (kallas plantering i klassisk filmdramaturgi), men inte om det bara kommer hux flux från vänster.
Så du menar att allt som SL inte hintar om i förväg känns som "hoppsan, nu bytte vi dimension för sl kom inte på något bättre sätt att få in oss i den här härvan". Eller hur menar du egentligen? Att en improviserande SL är en dålig SL?

- Vulf