Nekromanti One.com - fakturan

solvebring

Superhero
Hej!

Jag har just registerat en domän hos One.com. Domänregisteringen var inte så svår, då jag fick skriva ut ett papper som jag skall sätta min underskrift på och skicka via post till One.
Men vad det kommer till deras faktura förstår jag inget, det är bara ett papper där alla summor räknats upp.
Längst ned på den står det:
"Denna faktura skickas även med posten och betalningsinformationen framgår i den fakturan."
Men det står jag ingenting om vart jag skall betala in summan?!
Nada!

Någon som själv gjort detta och kan säga hur det går till?!

Jarre

Swordsman
"Denna faktura skickas även med posten och betalningsinformationen framgår i den fakturan."
Om du just registrerat en domän så kan du inte få fakturan förrän snigelposten haft sin väg genom systemet. Det tar tid, du vet. Meningen är tydlig på den punkten?

(Betalningsinformation = OCR-nummer, gironummer, belopp, sista betalningsdatum o.s.v.)

solvebring

Superhero
Du menar att jag skall skicka iväg de där två pappren - fakturan och registeringen, och sedan så kommer den riktiga betalningsfakturan efteråt?

Rosen

Myrmidon

Som Yaaraer säger. Det ovanstående ska väl läsas som "betalningsinformationen finns i fakturan som skickas med (snigel)posten".
Den skickas när de har tagit emot din registrering, antar jag.

--
Åke

Jarre

Swordsman
Hur många papper det är vet jag inte, men det jag menar är att du ska följa instruktionerna; som du förklarar det så ser jag bara en lösning: det papper du skrev ut som du skulle signera, skickar du till One via snigelpost. Pappret med de olika kostnaderna är föra att upplysa dig om vad det kommer att kosta. Den kan du spara så vet du vad kalaset går på och vad som kostar vad, antar jag. Inom ett par dagar (efter One har fått din skriftliga avtalssignering rimligtvis) får du en faktura med posten med allt du behöver veta för att kunna betala domänen.

solvebring

Superhero
Okej. Då är jag med . Dock skall det pappret med betalningsinfon också skickas med, det är just på det som det står som jag angav. Det var liksom det som förvirrade mig. Men då skickar jag väl iväg de bägge pappren och ser vad som händer.

solvebring

Superhero
Nåväl, jag gjorde som ni sade och skickade iväg bägge papprena, så får vi se om betalningsinformationen kommer sen.
Tack för hjälpen. :gremsmile: