Ackerfors
Alas, your rapids!
- Joined
- 21 Jan 2001
- Messages
- 7,479
Jag har bara funderat en liten sväng på hur man på lämpligast sätt använder en vanlig kortlek som "slump-generering".
Den tanken som slog mig var att man blandar, drar ett kort. Rött klarar, svart missar. Valören på kortet avgör hur bra man klarar eller hur mycket man misslyckas. Det sättet funkar okej, men problemet jag ser med det är att det är svårt att se hur rollpersonerna blir bättre. Alla är lika bra och alla har lika stor chans att lyckas/misslyckas...
Tankar och idéer?
Den tanken som slog mig var att man blandar, drar ett kort. Rött klarar, svart missar. Valören på kortet avgör hur bra man klarar eller hur mycket man misslyckas. Det sättet funkar okej, men problemet jag ser med det är att det är svårt att se hur rollpersonerna blir bättre. Alla är lika bra och alla har lika stor chans att lyckas/misslyckas...
Tankar och idéer?